Show simple item record

dc.contributor.advisorPirsko, Laura
dc.contributor.authorSvirska, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:50Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71428
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48176
dc.description.abstractDarba mērķis bija izpētīt, kādas saistības pastāv starp virtuālo draudzību, pašefektivitāti, problemātisku interneta lietošanu un demogrāfiskās aptaujas rādītājiem pusaudžiem, kā arī atsevišķi zēniem un meitenēm; un kā šie mainīgie prognozē virtuālo draudzību. Pētījumā piedalījās 288 pusaudži vecumā no 11 līdz 18 gadiem (M = 13,96), no tiem 139 zēni (M = 14,22) un 149 meitenes (M = 13,72). Pētījumā tika izmantotas aptaujas, kas adaptētas šī darba ietvaros: 1. Problemātiskas interneta lietošanas skala pusaudžiem, 2. Virtuālās draudzības skala, 3. Pašefektivitātes skala bērniem. Pētījuma rezultātā tika konstatētas statistiski nozīmīgas korelācijas starp virtuālo draudzību, problemātisku interneta lietošanu un pašefektivitāti. Virtuālā draudzība statistiski nozīmīgi pozitīvi korelē ar pašefektivitāti, savukārt, negatīvi ar problemātisku interneta lietošanu. Meitenes uzrāda augstākus virtuālās draudzības rādītājus, problemātiskāku interneta lietošanu un zemākus pašefektivitātes rezultātus.
dc.description.abstractThe aim of this work was to explore the relevance of adolescent online friendship, self-efficacy assessment, problematic use of internet and demographic data, additionally identify for boys and girls separately, and how these variables predict virtual friendship. Data were collected from 288 adolescents aged 11 to 18 years (M = 13,96), 139 boys (M = 14,22) and 149 girls (M = 13,72). Participants completed questionnaires, which were adapted within this work: 1. Problematic Internet Use Scale in adolescents PIUS-a, 2. Online Friendship Scale, 3. Self-Efficacy Questionnaire for Children SEQ-C. It was found that the relationship between the online friendship, problematic internet use and self-efficacy are statistically significant. There is statistically significant positive correlation between online friendship and self-efficacy and negative between online friendship and problematic use of internet. As for girls, they show higher levels of online friendship, more problematic use of internet, and lower self-efficacy results.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpusaudži
dc.subjectvirtuālā draudzība
dc.subjectpašefektivitāte
dc.subjectproblemātiska interneta lietošana
dc.titleVirtuālās draudzības un pašefektivitātes novērtējuma saistība ar problemātisku interneta lietošanu pusaudžiem
dc.title.alternativeThe relevance of adolescent online friendship and self-efficacy assessment to the problematic use of internet
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record