Interaktīvo mediju izmantošana mutvārdu runas attīstībai vācu valodas stundās vidusskolā
Author
Jansone, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šis diplomdarbs ir veltīts interaktīvo mediju izmantošanai mutvārdu runas attīstībai vācu valodas stundās vidusskolā. Tas sastāv no ievada un divām daļām – no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Ievadā tiek izvirzīts mērķis un uzdevumi, formulēta hipotēze un izpētes metodes. Diplomdarbā izvirzītā hipotēze ir: jēgpilna interaktīvo mediju izmantošana vācu valodas stundās vidusskolā veicina izglītojamo mācību motivāciju un attīsta runas prasmes. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīti metodiskie un didaktiskie mutvārdu runas prasmes attīstīšanas pamatprincipi un uzdevumu tipoloģija vācu valodas stundās vidusskolā. Tiek skaidroti interaktīvo un digitālo mediju jēdzieni, kā arī didaktiski metodiskie principi un iespējas to izmantošanai vācu valodas kā svešvalodas mācību stundās runas prasmes attīstīšanai vidusskolā. Diplomdarba praktiskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, izmantojot diplomdarba autores izstrādātos interaktīvos uzdevumus mācību platformās LearningApps.org un answergarden.ch, lai veicinātu mutvārdu runas prasmju attīstību vācu valodas kā svešvalodas mācību stundās vidusskolā. Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultāti tika izvērtēti, pamatojoties uz izglītojamo aptauju rezultātiem. Diplomdarbs noslēdzas ar secinājumiem un tēzēm. Pētījuma rezultāti liecina, ka izglītojamie interaktīvo mediju izmantošanu vācu valodas kā svešvalodas stundās vērtē ļoti pozitīvi un mutvārdu runas prasmes ir iespējams attīstīt, izmantojot interaktīvos medijus vācu valodas kā svešvalodas mācību stundās vidusskolā. Atslēgas vārdi: mutvārdu runas prasmes attīstība, uzdevumu tipi mutvārdu runas attīstībai, vācu valodas kā svešvalodas mācību stunda, interaktīvie mediji This Diploma paper is dedicated to the application of interactive media for development of speech in German classes at secondary level. It consists of an introduction and two parts – theoretical and empirical. The goal and objectives have been put forth and the hypothesis and research methods have been defined in the introduction. The hypothesis proposed: meaningful application of interactive media in German classes at secondary level stimulates motivation amongst the pupils and develops speaking skills. In the theoretical part, methodological and didactic fundamental principles for developing speaking skills along with typology of tasks used in German classes at secondary level have been described. Interactive and digital terminology has been explained as well as didactic methodological principles and opportunities for their application in classes of German as a Foreign Language for development of speaking skills. In the empirical part, pedagogical pilot lessons were conducted, using the interactive tasks, developed by the author of the Diploma paper, on platforms LearningApps.org and answergarden.ch, in order to enhance the speaking skills in German classes at secondary level. The results of pilot lessons have been evaluated according to the questionnaires filled out by the pupils. The Diploma paper has been concluded with findings and theses. The results show that the pupils evaluate the usage of the interactive media during the classes of German as foreign language very positively and it is possible to develop speaking skills by using the interactive media during the classes of German as a Foreign Language at secondary level. Key words: Development of speaking skills, types of tasks for development of speaking skills, a lesson of German as a Foreign Language, interactive media