Postmodernisma ideju izpratnes integrācija kulturoloģijas mācību priekšmetā
Author
Doze, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mūrnieks, Andrejs
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
“Postmoderns” ir termins, kurš tiek izmantots, lai apzīmētu specifiskas izmaiņas mūsdienu mākslā, literatūrā, kultūrā un cilvēku domāšanā. Šīs izmaiņas ir būtiska daļa no procesiem mūsdienu sabiedrībā, tāpēc ir svarīgi par to runāt skolā, lai veicinātu kritisku attieksmi pret postmoderno ideju aspektiem. Darbā tiek salīdzināts modernisms ar postmodernismu, pētītas postmodernās idejas, kā arī to izpausme sabiedrībā un tās ikdienas dzīves formās, to skaitā, medijos, mākslā un kino. Veikta uzdevumu kopas metodiskā izstrāde tēmas apguvē mācību priekšmetā kulturoloģija. Lai gan tēma netika pedagoģiski aprobēta, darba izstrādes procesā to skaitā anketējot skolēnus tika secināts, ka šī tēma ir aktuāla un piemērota skolēnu interesēm un uztverei. "Postmodern" is a term used to describe specific changes in contemporary art, literature, culture and in human thinking. These changes are an essential part of the processes in modern society, so it is important to talk about it in school in order to promote a critical attitude to the aspects of postmodern ideas. The work compares modernism with postmodernism, postmodern ideas, as well as their expression in society and its daily life forms, including the media, art and cinema. Methodological elaboration of the set of tasks in the study of the subject in the field of culture studies was carried out. Though the subject was not pedagogically approbated, it was concluded in the process of drafting the questionnaires that the topic is topical and suitable for pupils' interests and perceptions.