Grafiskās identitātes vizuāli stilistiskie aspekti mākslas studijā
Author
Bērzkalns, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Veidojot jaunu uzņēmumu ar mērķi gūt panākumus, viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ir atbilstoša zīmola izstrāde un attīstība. Zīmola izveide ietver uzņēmuma stāsta nodefinēšanu, politikas izstrādi, uzņēmuma pozicionēšanu mērķauditorijai. Bakalaura darba mērķis ir izveidot vizuālo identitāti jaunam uzņēmumam -mākslas telpai ” Birze” . Vārds“ birze” lieliski raksturo vietu, kur nodarboties ar mākslu, patverties no ikdienas rūpēm un raizēm, un vietu, kur radīt ko ģeniālu. Lai pieņemtu lēmumu par atbilstošāko vizuālo identitāti topošajam uzņēmumam, bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek apkopotas atziņas, izpētīta dažādu autoru pieredze par vizuālās identitātes izveides nosacījumiem, elementiem, to uzbūvi un nozīmi. Bakalaura darba pētnieciskajā daļā tiek apkopoti un izanalizēti dažādu mākslas studiju logo paraugi no Latvijas, Itālijas, Grieķijas, Nīderlandes, Lielbritānijas, ASV, Francijas, lai atbildētu uz izvirzīto pētījuma jautājumu- kas ir kopīgs un atšķirīgs mākslas studiju grafiskās identitātes vizuāli stilistiskajos aspektos. The main topic of this bachelor thesis is branding and identity of a business, with a focus on its visual identity. Branding, as a separate aspect from other elements of building a new company, is an important stage, and a strongly established brand can increase business' value by giving a company more appealing corporate identity. Basic establishment of creating a brand involves defining company’s story, forming the aim, defining policy, and establishing its target client group. Apart from that, defining specific visual identity also plays an integral part in the process. The theoretical part of the thesis examines creation conditions of branding and visual identity, collecting opinions of various authors and their practical experience. Their experience was thoroughly investigated in terms of creating visual identity by reviewing the essential elements, structure, and meaning. In the practical part, different art studios’ logo samples from such countries as Latvia, Italy, Greece, the Netherlands, United Kingdom, France and US were specifically analysed with aim to determine differences in stylistic aspects of graphic identity between them. The main goal of the thesis was to create and execute individualized visual identity and branding for a new art company called “Birze”. The final result was the successful and the set goals were achieved by implementing an appropriate branding image of the new art company “Birze”.