dc.contributor.advisor | Muze, Agata | |
dc.contributor.author | Kivleniece, Anastasija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-07-04T01:05:00Z | |
dc.date.available | 2019-07-04T01:05:00Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 72056 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48200 | |
dc.description.abstract | Šī diplomdarba mērķis ir izprast dzejas un stāstu apkopojuma projektēšanas procesu, un salīdzināt dažādu dizaina paraugu pieejas. Projekta īstenošanai bija nepieciešamas zināšanas dažādās grafikas dizaina jomās (kompozīcijā, tipografikā, maketēšanā, koloristikā u.c.), kā arī spēja veikt personiskus novērojumus un tos izmantot praksē. Šis process ir kā piemērs citu vecu dzeju grāmatu atjaunošanai, lai labāk prezentētu dzejnieku darbus un radītu pozitīvu pieprasījumu pēc šādas literatūras. Teorētiskajā daļā aplūkota ilustrācijas un grāmatu dizaina pamati, kā arī apskatīti stilistiskie un tehniskie aspekti, kas balstīti dizainera darbā. Empīriskajā daļā tiek analizētas “padomju laika” (1940.-1990.gads) un 21.gadsimta dzejas grāmatu paraugi Latvijā, lai salīdzinātu un izpētītu dažādu laika posmu dizaina risinājumus dzejas grāmatu izveidē. Radošā projekta rezultāts ir dzejas un stāstu krājuma vizuālais noformējums. Darba radošās daļas aprakstā parādīti dažādi grāmatu izstrādes procesa posmus un sniedz ieskatu izaicinājumos, kas rodas lēmumu pieņemšanas procesā. | |
dc.description.abstract | The purpose of this diploma thesis is to understand the process of designing a collection of poetry and stories, and to compare design approaches to different design patterns. The project needed knowledge in varios areas of graphic design (composition, typography, layout, color, etc.), as well as the ability to make personal observations and use them in practice. This process is an example of the restoring other old poetry books to better present poetry and create a positive demand for such literature. The theoretical part looks at the basics of illustrations and book design, as well as the stylistic and technical aspects based on the work of the designer work. In the empirical part, examples of Soviet time (1940s-1990s) and 21st century poetry books in Latvia are analyzed to compare and explore design solutions for different time periods in poetry books. The result of the creative project is the visual design of the collection of poetry and stories. The description of the creative part of the work presents various stages of the book development process and provides an insight into the challenges involved in the decision-making process. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Mākslas zinātne | |
dc.subject | Ilustrācijas | |
dc.subject | grāmatas vāka dizains | |
dc.subject | grāmatu dizains | |
dc.subject | dzejas kompozīcija | |
dc.subject | dzeja | |
dc.title | Dzejoļu un stāstu krājuma grafiskais noformējums | |
dc.title.alternative | Graphic design of poem and story collection | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |