Powtoon animēto video skolēnu runāšanas precizitātes pilnvedei angļu valodas stundās 7. klasē
Author
Vanaga, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Runāšanas prasmes tiek uzskatītas par vienām no vissvarīgākajām valodas prasmēm. Turklāt, valodas precizitāte parāda svešvalodas līmeņa lietpratību. Skolās būtu nepieciešams likt lielāku uzsvaru uz pareizu gramatikas un vārdu krājuma pielietošanu svešvalodas apguvē visos vecuma posmos. Darba autors veica 12 nedēļu ilgu gadījuma izpēti Rīgas 64. vidusskolā. Pētījumā piedalījās 17 skolēni, kuri veidoja PowToon video ar teksta ierunāšanas funkciju valodas precizitātes pilnveidei. Tika izmantotas tādas datu vākšanas metodes kā fokusgrupas intervija, vērtēšanas lapas un anketa. Izanalizējot skolēnu darbus, tika secināts, ka, kaut arī daži skolēni iespējams uzlaboja valodas precizitāti, kopējie rezultāti neapstiprināja sākotnēji izvirzīto pieņēmumu. Tāpat, vairākums skolēnu izteica noraidošu attieksmi pret PowToon video kā mācību līdzekli angļu valodas precizitātes pilnveidei. Gadījuma izpēte parādīja, ka skolēni attīstīja prezentācijas prasmes, valodas raitumu, kā arī guva pieredzi teksta ierunāšanā. Ja pētāmā problēma tiktu nomainīta no runāšanas precizitātes uz kādu no iepriekš minētajām, pētījuma rezultāti iespējams būtu citādāki. Speaking skills are considered one of the most essential language skills. Moreover, language accuracy shows the proficiency of one’s foreign language level. More emphasis should be on accurate grammar and vocabulary usage throughout the foreign language acquisition in schools. The author of the Paper carried out a case study in Riga Secondary School No. 64 for 12 weeks. 17 students participated in a research study and made PowToon animated videos with voice-over for improving their speaking accuracy. The following data collection methods were used: a focus group interview, evaluation sheets and a questionnaire. When analyzing the students’ work, the author concluded that though few students may have improved their speaking accuracy, the overall results did not approve of initial statement. Similarly, the majority of students expressed negative opinions and irrelevancy of PowToon videos for improving speaking accuracy. The case study showed that students improved their presentation skills, fluency and doing voice-over. If the research focus would be changed from accuracy to one of the previously listed points, the results would have been possibly different.