• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobilo spēļu industrijas tirgus izpēte un jaunas spēles izstrāde

Thumbnail
View/Open
302-71212-Innuss_Janis_ji17012.pdf (1.471Mb)
Author
Innuss, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Pumpurs, Artūrs
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs analizē mobilo spēļu tirgu, izskata spēļu izstrādes un ieviešanas tipiskās problēmas un piedāvā mūsdienām atbilstošus risinājumus. Tā ietvaros, vadoties pēc iegūtās informācijas, tiek izveidota jauna spēle iOS operētājsistēmā. Bakalaura darbs var noderēt kā labas prakses materiāls ik vienam, kurš darbojas šajā jomā, taču galvenā mērķauditorija ir spēļu izstrādātāji un IT sfēras uzņēmēji. Bakalaura darba pirmā nodaļa veltīta teorijai par to, kas ir mobilā spēle. Otrajā nodaļā ir definēta pētāmā problēma. Iztirzājumā ir apskatīts mobilo spēļu tirgus. Ceturtajā nodaļā tiek aprakstīti seši, autoraprāt, galvenie punkti spēles izveidē un ieviešanā. Bakalaura darba noslēdzošajā nodaļā ir aprakstīta darba gaitā izstrādāta spēle un tās ieviešana.
 
This research paper describes mobile gaming market, development and publishing, defines typical problems and offers modern relevant solutions. The work may be useful as a good practice sheet for everyone in the field, but the main target audience would be developers and entrepreneurs in the mobile gaming industry. First chapter covers theory of mobile game. In the second chapter author describes problem what needs to be researched. The main parts of the work include analysis of mobile gaming market, main milestones of developing and publishing a new game. Author shows own practice building and publishing a new game.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48357
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV