• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pieaugušā mūžmācīšanās izpēte

Thumbnail
View/Open
33675-Ingrida_Muraskovska_2013.pdf (2.325Mb)
Author
Muraškovska, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koķe, Tatjana
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Ingrīdas Muraškovskas promocijas darbs pedagoģijas zinātnē pieaugušo pedagoģijas apakšnozarē „Pieaugušā mūžmācīšanās izpēte” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā Dr. habil. paed. profesores Tatjanas Koķes vadībā laika posmā no 2004. gada līdz 2012. gadam. Pētījuma aktualitāti nosaka sabiedrības attīstības problēmas, pārejot uz zināšanu sabiedrību, kurā par galveno attīstības nosacījumu kļūst visu tās locekļu spēja radīt jaunas zināšanas, un nepieciešamība pēc vienotas izpratnes Latvijas mūžizglītības politikas īstenošanā. Pētījuma mērķis ir: izstrādāt mūžmācīšanās modeli, kurš atbilst Latvijas ilgtspējīgas attīstības prasībām. Pētījuma rezultātā ir izstrādāts mūžmācīšanās modelis, kritēriji mūžizglītības īstenošanas izvērtēšanai un ieteikumi tās pilnveidei.
 
The doctoral thesis of Ingrida Muraškovska in pedagogy science, Pedagogy of adult education sub-discipline “Investigation of Adult’s Lifelong Learning” has been worked out in the Pedagogy department of the Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia, under the supervision of Dr. habil. paed. professor Tatjana Koķe from 2004 till 2012. The topicality of the study is determined by human development problems in the transition to a knowledge society in which the ability of all its members to create new knowledge and the need for a common understanding of Latvian lifelong learning policy becomes the condition of ultimate development. The aim of the research is to develop a lifelong learning model which meets the requirements of Latvia’s sustainable development. The research has resulted in developing the lifelong learning model, the criteria for evaluating the implementation of lifelong learning, and recommendations for its improvement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4839
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV