Pieaugušā mūžmācīšanās izpēte
Autor
Muraškovska, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koķe, Tatjana
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ingrīdas Muraškovskas promocijas darbs pedagoģijas zinātnē pieaugušo pedagoģijas apakšnozarē „Pieaugušā mūžmācīšanās izpēte” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā Dr. habil. paed. profesores Tatjanas Koķes vadībā laika posmā no 2004. gada līdz 2012. gadam. Pētījuma aktualitāti nosaka sabiedrības attīstības problēmas, pārejot uz zināšanu sabiedrību, kurā par galveno attīstības nosacījumu kļūst visu tās locekļu spēja radīt jaunas zināšanas, un nepieciešamība pēc vienotas izpratnes Latvijas mūžizglītības politikas īstenošanā. Pētījuma mērķis ir: izstrādāt mūžmācīšanās modeli, kurš atbilst Latvijas ilgtspējīgas attīstības prasībām. Pētījuma rezultātā ir izstrādāts mūžmācīšanās modelis, kritēriji mūžizglītības īstenošanas izvērtēšanai un ieteikumi tās pilnveidei. The doctoral thesis of Ingrida Muraškovska in pedagogy science, Pedagogy of adult education sub-discipline “Investigation of Adult’s Lifelong Learning” has been worked out in the Pedagogy department of the Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia, under the supervision of Dr. habil. paed. professor Tatjana Koķe from 2004 till 2012. The topicality of the study is determined by human development problems in the transition to a knowledge society in which the ability of all its members to create new knowledge and the need for a common understanding of Latvian lifelong learning policy becomes the condition of ultimate development. The aim of the research is to develop a lifelong learning model which meets the requirements of Latvia’s sustainable development. The research has resulted in developing the lifelong learning model, the criteria for evaluating the implementation of lifelong learning, and recommendations for its improvement.