Iekštelpu gaisa piesārņojums pirmsskolas vecuma bērnu izglītības iestādēs
Author
Mekers, Edmunds
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Iekštelpu piesārņojums pirmsskolas vecuma bērnu izglītības iestādēs” analizēts un aprakstīts iekštelpu vides vispārīgs raksturojums un hipotētiskie piesārņojuma avoti. Eksperimentālā daļā veikti oglekļa dioksīda (CO2), cieto daļiņu PM2.5, PM10, formaldehīda (HCHO), gaistošo savienojumu (TVOC) vielu un mikroklimata (temperatūra, relatīvais mitrums) mērījumi. Laika posmā no 2019. gada ziemas līdz 2019. gada pavasarim apmeklētas 3 pirmsskolas izglītības iestādes (PII) – divas Rīgā, Ziepniekkalnā un viena Iecavā. Iegūtie rezultāti salīdzināti ar normatīviem un Pasaules veselības organizācijas (PVO) rekomendējamajiem normatīviem. During the bachelor work “Indoor pollution in pre-school children education institutions” general characteristics of indoor environment and hypothetical sources of pollution is analyzed and described. In the experimental part measurements of carbon dioxide (CO2), particulate matter PM2.5, PM10, formaldehyde (HCHO), volatile compounds (TVOC) and microclimate (temperature, relative humidity) were measured. Between winter 2019 and spring 2019, 3 pre-school educational establishments were visited - two in Riga, Ziepniekkalns and one in Iecava. The results obtained are compared with the normatives and World Health Organization (WHO) recommended standards.