Sezonalitātes ietekme uz sociālo tīklu lietošanas paradumiem
Author
Černika, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Viens no 21. gadsimta galvenajiem virzītājspēkiem ir informācijas tehnoloģijas (IT). Mūsdienās nozīmīgs sazināšanās un sevis reprezentēšanas veids ir būt sociāli aktīvam interneta vidē, kur informāciju pārraidīt visā pasaulē ir ātri un ērti, padarot ģeogrāfiju tuvāku cilvēkam. Pētījums, izmantojot elektronisko resursu priekšrocības, sniedz iespēju izprast cilvēka uzvedības motivācijas sociālo tīklu vidē un to ietekmējošos faktorus, tostarp sezonalitāti. Bakalaura darbā tika pētīts, cik liela nozīme sociālo tīklu lietošanas paradumos ir sezonalitātei un ģeogrāfiskajam tuvumam. Pētījumā konstatēts, ka visaktīvākie sociālo tīklu lietotāji ir Z paaudzes pārstāvji, kuri arī visizteiktāk reprezentē ģeogrāfiskā tuvuma iezīmes. Sezonalitātes ietekme vairāk manāna dabas objektu un sezonāla rakstura apskates vietu attēlos, kuri visvairāk tiek publicēti vasaras mēnešos, turpetim ziemas un rudens sezonā intensīvāka ir ziņu, rakstu, video dalīšanās aktivitāte. Atslēgas vārdi: sociālie tīkli, sezonalitāte, uzvedības ģeogrāfija, sezonalitāte, ģeogrāfiskais tuvums. One of the main forces that move nowadays society is information technologies (IT). Nowadays it is essensual to be active in social media platforms, being connected and representing yourself, it is very easy to broadcast and get information from the whole world in a top speed, therefore the geographic proximity and distance is closer to humans than ever before. The research which was done using the advantages of electronic resources gives an opportunity to understand human behavior and their motivation to use social platforms, the factors at play and even seasonality of social platform usage. The main goal of the diploma paper is to research how much the seasonality and geographic proximity influences the usage patterns of social platforms. In the research it was found out that the most active social platform users are individuals from the Z generation, who also represent the traits of geographical proximity the most. Seoasonality can be seen mostly in nature object and seasonal tourism object pictures, which are mostly published during summer months, on the other hand during winther and autumn seasons the most used social patform fetures are messanger app and news, video and article sharing option. Key words: social networks, seasonality, behavioral geography and geographic proximity