Show simple item record

dc.contributor.advisorZariņa, Anita
dc.contributor.authorDriksna, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:07:28Z
dc.date.available2019-07-04T01:07:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71594
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48441
dc.description.abstractĢeogrāfijā ainavas jēdziens vizuālā izteiksmē bieži tiek definēts kā telpiska racionalitāte (Mels 2006). Taču ainava tiek uztverta arī kā specifiska reprezentācijas interpretācija, kas tiek interpretēta piktoriāli, simboliski, materiāli un iztēloti (Zariņa 2010). Pastkarte kā ainavas reprezentācijas forma ļauj vizualizēt pasauli, radot zināšanas par ainavas vēsturi. Krišjānis Vīburs ir 20. Gadsimta 1930. Gadu viens no pirmajiem Latvijas ainavu fotogrāfiem, pastkaršu izdevējiem un pastkaršu darbnīcas “Fotobrom” dibinātājiem. Savas dzīves laikā Vīburs ir dokumentējis gandrīz visu Latviju, fotografējot vērtīgākās ainavas un tās elementus. Tomēr mūsdienu ainavas vairs nav tādas, kādas tās bija agrāk. Kopš 20. Gadsimta 1930. Gadiem Latvijas ainavas sociālo un politisko ietekmes dēļ ir piedzīvojušas būtiskas ainavu izmaiņas. Šajā darbā būtiski tiek uzsvērta K. Vībura pastkaršu kolekcija, kas reprezentē pagājušā gadsimta Latvijas ainavu vērtības. Bakalaura darba galvenais pētāmais objekts ir K. Vībura ainavu pastkaršu kolekcija. Izmantojot ĢIS analīzi katra ainavu pastkarte tiek analizēta pēc noteiktiem kritērijiem, pēc kuriem iespējams pielietot kartogrāfisko metodi, lai norādītu ainavu pastkaršu atrašanos vietu Latvijas kartē. Tiek veikta ainavu veidu raksturošana, kas ļauj salīdzināt K. Vībura pirmskara ainavu vērtības ar projekta “Ainavu dārgumi” rezultātiem.
dc.description.abstractIn geography, the concept of landscape in visual terms is often defined as spatial rationality (Mel 2006). However, the landscape is also perceived as a specific interpretation of representation, which is interpreted pictorially, symbolically, materially and through imagination (Zariņa 2010). A postcard as a form of landscape representation allows to visualize the world by creating knowledge of landscape history. Krišjānis Vīburs is one of the first landscape photographers of Latvia, postcard publishers and the founders of the postcard workshop ‘Fotobrom’ in the 1930s. During his life, he had documented almost all of Latvia, taking photographs of the most valuable landscapes and its elements. However, contemporary landscape noticeably differs from before. Since the 1930s, due to the impact of social and political processes the Latvian landscape has underwent significant changes. This work highlights the collection of postcards by K. Vīburs, which represent the values of the Latvian landscapes of the last century. The principal subject of the bachelor’s thesis is K. Viburs landscape postcard collection. With the use of the GIS analysis, each landscape postcard is analysed according to specific criteria in order to apply the cartographic method to indicate the location of landscape postcards on the map of Latvian. A description of the types of landscape is developed, which permits to make comparison between the values of K. Viburs’ pre-war landscape and the results of the “Ainavu dārgumi” (Treasures of Landscapes) project.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĢeogrāfija
dc.subjectainavu
dc.subjectpastkartes
dc.subjectKrišjānis
dc.subjectVīburs
dc.subjectLatvijas ainavu reprezentācijas
dc.titleStarpkaru perioda ainavu pastkartes: K. Vībura fotogrāfiju mūsdienu interpretācija
dc.title.alternativeLandscape postcards of the interwar period: contemporary interpretation of K.Viburs photography’s
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record