• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sarunas naratīvs: stāstījumi lomu spēlē “Cietumi un pūķi”

Thumbnail
View/Open
306-71248-Lisovska_Antra_al15042.pdf (821.1Kb)
Author
Lisovska, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Stāstiem vienmēr ir bijusi nozīmīga loma mūsu dzīvē. Stāstījumi gadu gaitā ir attīstījušies - no mutvārdu stāstiem, literatūras, lugām līdz pat filmām, un mūsdienās spēlēm. Cietumi un Pūķi ir galda un loma spēle, kurā spēlētājiem ir iespēja kopīgi radīt aizraujošu stāstu. Šī pētījuma mērķis ir apskatīt sarunas, kas notiek spēles Cietumi un Pūķi gaitā, īpatnības, lai izprastu, kā spēlētāji nonāk kopīgā prāta stāvoklī un orientējas radītajā mutvārdu stāstījumā. Šī pētījumā gaitā tika analizēts Cietumi un Pūķi tiešsaistes straumējums Kritiskā Loma, iegūstot transkriptu un aplūkojot piemērus, lai novērotu, kādus lingvistiskās kategorijas spēlētāji izmanto, lai izveidotu un noturētos kopīgajā prāta stāvoklī. Pētījuma rezultāti liecina, ka galvenās metodes, kas veicina spēlētāju uzturēšanos atbilstošajā deiktiskajā laukā ir attiecīgu īpašvārdu un personas vietniekvārdu lietošana atkarībā no konteksta.
 
Stories have always had a central role in our lives. The storytelling has evolved throughout the ages - from spoken tales, literature, plays to movies and games. Dungeons & Dragons is a table-top role-playing game based on collaborative telling of an engaging and immersive story. The aim of this research is to examine the peculiarities of Dungeons & Dragons in-game conversations to understand how the players create a shared mental space and orient themselves in the newly created spoken narrative. For this purpose an episode from a popular Dungeons & Dragons stream Critical Role is analysed and deictic expressions used to establish and maintain the shared mental space are discussed. The analysis demonstrates that the main methods, to place the players in a relevant deictic field, are to use the appropriate proper names and personal pronouns according to the context.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48499
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV