Show simple item record

dc.contributor.advisorBicjutko, Tatjana
dc.contributor.authorLisovska, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:08:04Z
dc.date.available2019-07-04T01:08:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71248
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48499
dc.description.abstractStāstiem vienmēr ir bijusi nozīmīga loma mūsu dzīvē. Stāstījumi gadu gaitā ir attīstījušies - no mutvārdu stāstiem, literatūras, lugām līdz pat filmām, un mūsdienās spēlēm. Cietumi un Pūķi ir galda un loma spēle, kurā spēlētājiem ir iespēja kopīgi radīt aizraujošu stāstu. Šī pētījuma mērķis ir apskatīt sarunas, kas notiek spēles Cietumi un Pūķi gaitā, īpatnības, lai izprastu, kā spēlētāji nonāk kopīgā prāta stāvoklī un orientējas radītajā mutvārdu stāstījumā. Šī pētījumā gaitā tika analizēts Cietumi un Pūķi tiešsaistes straumējums Kritiskā Loma, iegūstot transkriptu un aplūkojot piemērus, lai novērotu, kādus lingvistiskās kategorijas spēlētāji izmanto, lai izveidotu un noturētos kopīgajā prāta stāvoklī. Pētījuma rezultāti liecina, ka galvenās metodes, kas veicina spēlētāju uzturēšanos atbilstošajā deiktiskajā laukā ir attiecīgu īpašvārdu un personas vietniekvārdu lietošana atkarībā no konteksta.
dc.description.abstractStories have always had a central role in our lives. The storytelling has evolved throughout the ages - from spoken tales, literature, plays to movies and games. Dungeons & Dragons is a table-top role-playing game based on collaborative telling of an engaging and immersive story. The aim of this research is to examine the peculiarities of Dungeons & Dragons in-game conversations to understand how the players create a shared mental space and orient themselves in the newly created spoken narrative. For this purpose an episode from a popular Dungeons & Dragons stream Critical Role is analysed and deictic expressions used to establish and maintain the shared mental space are discussed. The analysis demonstrates that the main methods, to place the players in a relevant deictic field, are to use the appropriate proper names and personal pronouns according to the context.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectdeiksis
dc.subjectdeiktiskie lauki
dc.subjectstāstījuma līmeņi
dc.subjectlomu spēles
dc.titleSarunas naratīvs: stāstījumi lomu spēlē “Cietumi un pūķi”
dc.title.alternativeConversational Narrative: Storytelling in the Role-Playing Game “Dungeons and Dragons”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record