• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas vecuma bērnu vadības funkcijas un vecāku bērnu mijiedarbības sakarības

Thumbnail
View/Open
34833-Ilona_Krone_2013.pdf_jauns.pdf (1.604Mb)
Author
Krone, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bite, Ieva
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba mērķis bija noskaidrot, kāds ir vecāku bērnu mijiedarbības dimensiju pienesums vadības funkciju un to apakš elementu attīstībā, kontrolējot bērna verbālās spējas. Pētījuma grupu veidoja četrdesmit 4 gadus veci bērni, bez attīstības traucējumiem , un viņu mammas. Pētījumā tika izmantots vadības funkciju uzdevumu komplekss un video novērošana. Pētījumā tika secināts, ka, mātes spēja nosaukt bērna darbības (sniegt verbālus komentārus par bērna darbībām brīdī, kad bērns pats tos neveido) bija būtisks VF prognozētājs, paralēli attīstītām bērna verbālajām spējām. Paralēli nosaukšanai un bērna verbālajām spējām, nozīmīgs pienesums ir arī bērna darbību apstiprināšanai, ko veic māte mijiedarbības laikā. Šāda mātes uzvedība, kopā ar bērna verbālo spēju līmeni, prognozēja augstākus rezultātus apvaldīšanas uzdevumu rezultātos.
 
The aim of the study is to understand what connections exist between mother’s child interaction and preschool age children results in executive function tasks by controlling children's verbal abilities. Sample included 40 monolingual children born at term without medical problems and their mothers.Set of executive function tasks and video observation was used in the research. It was concluded, that mother's ability to name actions of her child (to give verbal comments about child's actions on times when the child himself does not form them) was an essential executive function predictor, together with developed child's verbal skills. Parallel to naming and child's verbal skills, an essential promotion is also in confirmation of child's actions, what is done by mother during interaction.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4858
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV