Atlīdzības problemātika pedagogu darba tiesiskajā regulējumā.
Автор
Stilve, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Slaidiņa, Velga
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba nosaukums ir “Atlīdzības problemātika pedagogu darba tiesiskajā regulējumā”. Darba samaksa jebkurā tautsaimniecības nozarē, t. sk. izglītībā, ir būtiskākais katra cilvēka elementāro vajadzību apmierināšanas priekšnosacījums un svarīgs faktors, kas ietekmē strādājošo kvalifikācijas līmeni, noskaņojumu, attieksmi pret darbu un tā kvalitāti. Līdz ar to ir tik svarīgi pētīt pedagogu darba samaksas regulējumu, identificējot tā problemātiku un piedāvājot risinājumus regulējuma uzlabošanai. Darba mērķis ir, izvērtējot esošo regulējumu un identificējot regulējuma problemātiku, rast risinājumus veiksmīga pedagogu darba samaksas regulējuma noteikšanai. Pētījumā ir sniegts priekšstats par darba samaksas jēdzienu un tā elementiem, izpētot pedagoģijā nodarbināto darba samaksas regulējumu un tā īpatnības. Iegūtie rezultāti liecina, ka pedagogu darba samaksas regulējums ir nepilnīgs un pat prettiesisks. Atslēgvārdi: darba samaksa, pedagogu darba samaksa, alga, piemaksas par darbu, prēmijas un naudas balvas, cita veida atlīdzība, darbalaika uzskaites problemātika, mērķdotācijas aprēķināšanas problemātika, iekšējā regulējuma problemātika. This bachelor’s paper is titled “The Issue of Remuneration in the Legal Framework of Pedagogues’ Work”. In any economic sector, including education, work remuneration is the primary prerequisite for meeting any individual’s basic needs and an important factor affecting workers’ level of qualification, mood, attitude towards work and work quality. This is why it is so important to study the framework of pedagogues’ work remuneration, identifying the issues and offering solutions for improving the framework. The aim of this paper is to find solutions for defining a successful pedagogues’ work remuneration framework through evaluating the existing framework and identifying the issues therein. The paper outlines the concept of work remuneration and elements thereof by examining the framework of pedagogues’ work remuneration and the features thereof. The conclusions show that the framework of pedagogues’ work remuneration is incomplete and inconsistent with the general labour law requirements. Keywords: work remuneration, pedagogues’ work remuneration, wage, supplemental wages, premiums and bonuses, other type of remuneration, the issue of registering working hours, the issue of calculating earmarked grants, the issue of internal regulations.