Komercsabiedrības reputācijas aizskārums.
Author
Blaus, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Krūmiņš, Mārcis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Katrai uzņēmējsabiedrībai pastāv savi mērķi, lai nodrošinātu sev veiksmīgu darbību un iekļaušanos sabiedrības vidē, bet, aizskarot to reputāciju, tiek apdraudēta mērķa sasniegšana, un vērtējums sabiedrības acīs var kristies, tas var novest pie potenciālu ienākumu krituma. Komercsabiedrībai nepiemīt cilvēktiesības, bet tas nenozīmē, ka tai nav tiesības uz tiesisko interešu aizsardzību kā fiziskām personām. Juridiskai personai tāpat kā fiziskai personai, pastāv savu tiesisko interešu aizsardzība. Autors darbā sniedz ieskatu reputācijas aizskāruma gadījumos, kur aizskartais ir komercsabiedrība, un jāsniedz ciešs kopskats ar tiesībām uz vārda brīvību. Autors sniedz secinājumus par to, ka reputācijas aizskāruma gadījumā, valstij ir pozitīvs pienākums šīs tiesību normas aizsargāt un nepieciešams veikt grozījumus Latvijas normatīvajos aktos. Each company has its own goals to ensure its success and integration into the community, but undermining their reputation undermines the attainment of the goal and the assessment of the public may fall, which may lead to a potential income drop. Companies do not have human rights, but that does not mean that it has no right to the protection of legal interests as natural persons. A legal person like a natural person has the protection of its own legal interests. The author provides insight into reputational damage where the commercial companies are offended, and has to give a close view of the right to freedom of expression. The author provides conclusions that in case of damage to reputation the state has a positive obligation to protect these norms and it is necessary to amend Latvian laws and regulations.