Show simple item record

dc.contributor.advisorRotberga, Linda
dc.contributor.authorManteifele, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:09:34Z
dc.date.available2019-07-04T01:09:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69377
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48706
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir "Lietišķās komunikācijas un stila ietekme uz aptiekas klientu." Darba mērķis ir salīdzināt lietišķās komunikācijas aspektus Latvijas un Vācijas aptieku darbību praksē. Lai sasniegtu mērķi, nepieciešams izpētīt normatīvos aktus, kas nosaka aptieku darbību Latvijā un Vācijā, kā arī izpētīt aptieku darbību klātienē. Lietišķā jeb biznesa komunikācija ir Darba attiecību pamatā. Aptieka ir gan veselības aprūpes, gan uzņēmējdarbības organizācija jeb uzņēmums. Farmaceita pienākumos ietilpst farmaceitiskās aprūpes veikšana, tostarp, farmakoterapeitisko konsultāciju, informācijas par zālēm un to lietošanu sniegšana. Farmaceitiskās aprūpes ietvaros farmaceita pienākums ir sniegt nepieciešamās konsultācijas aptiekas apmeklētājiem atbilstoši savai kompetencei. Padomiem un informācijai, kas tiek sniegti farmaceitiskās aprūpes ietvaros, ir jābūt korektiem, skaidriem un nepārprotamiem, bet to saturam un apjomam ir jāatbilst normatīvajos aktos par zāļu reklamēšanu noteiktajām prasībām. Lai to veiktu, farmaceitam nepieciešamas labas komunikatīvās manieres un prasmes, kuras aplūkotas darbā vairākos aspektos. Darba mērķis: salīdzināt lietišķās komunikācijas aspektus Latvijas un Vācijas aptieku darbību praksē. Darba uzdevumi: 1. Raksturot lietišķās jeb biznesa komunikācijas veidošanos aptiekās vēsturiski 2. Raksturot aptieku darbinieku pienākumus un to reglamentējumu 3. Raksturot aptieku darbinieku lietišķās etiķetes aspektus 4. Apzināt konfliktu rašanos un to risināšanu 5. Salīdzināt Latvijas un Vācijas normatīvos aktus par aptieku darbību 6. Izstrādāt aptaujas anketu un veikt pētījumu par normatīvo regulējumu un aptiekas darbinieku kvalifikācijas ietekmi uz farmaceita darbu aptiekā 7. Izstrādāt secinājumus un sniegt priekšlikumus farmaceita komunikatīvo prasmju attīstībai un uzlabošanai. Pētījums tika veikts Vācijā, apciemojot vairākas Berlīnes aptiekas, kā arī Latvijā sadarbībā ar farmaceitiem, ar kuriem kopā esmu strādājusi savu 7 gadu darbības laikā aptiekā kā farmaceita asistente. Pētījuma jautājums: Vai caur lietišķas komunikācijas interpretāciju farmaceits ietekmē aptiekas klientu? Atslēgas vārdi: Lietišķā komunikācija, lietišķais stils, aptiekas klients. Metodes: 1. Monogrāfiskā - literatūras analīze. 2. Socioloģisko pētījumu metodes - aptauja, novērošana, intervija. 3. Dokumentu analīze, kontentanalīze.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor's work is "Influence of Applied communication and style on pharmacy client." The aim of the work is to contrast pharmacy work in Latvia and in Germany. To achieve the aim it is necessary to explore regulations which determines pharmacy work in Latvia and in Germany. It is essential to explore pharmacy work face to face. Applied communication is a basis for labor relations. Pharmacy is a health care and a business organisation. Pharmacist is obligated to provide pharmaceutical care including pharmacotherapeutic consultation and giving the information about medicines and their use. In terms of pharmaceutical care pharmacist is obligated to give the necessary consultations to pharmacy clients accordingly to his competence. The information and advices given in therms of pharmaceutical care must be correct, clear and understandable but their content and volume must meet the requirements in regulations. To do this, pharmacist needs good communication manners and skills, which are being considered in this work. The aim of the work: compare aspects of applied communication in pharmacies located in Latvia with german pharmacies. Tasks of the work: 1. Characterize applied or business communication formation historically in pharmacies. 2. Characterize the regulation of pharmacy staff duties. 3. Characterize the business etiquette style aspects of pharmacy staff. 4. Identify conflicts and how to deal with them. 5. Compare latvian and german regulations about pharmacy work. 6. Develop a questionnaire and make a research about regulatory framework and qualification of pharmacy staff influence on pharmacist's work. 7.Develop conclusions and make suggestions for improving and developing pharmacist's communicative skills. Question of the research - Does pharmacist influence the client with interpretation of the applied communication? Keywords: Applied communication, business style, pharmacy client. The following research methods were used: 1. Monographic - literature analysis 2. Methods of sociologycal research - a survey, an observation, an interview 3. Document analysis, content analysis
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFarmācija
dc.subjectLietišķa
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectLietišķs
dc.subjectstils
dc.subjectAptiekas
dc.titleLietišķās komunikācijas un stila ietekme uz aptiekas klientu
dc.title.alternativeStyle and communication influence on pharmacy client
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record