Show simple item record

dc.contributor.advisorStašāne, Lolita
dc.contributor.authorZaharāne, Jolanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:10:12Z
dc.date.available2019-07-04T01:10:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70334
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48777
dc.description.abstractMaģistra darba "Komunikācijas loma un novērtējums beziepakojuma iepirkšanās veicināšanā Latvijā: "Zeroveikals", "Burka" un "Turza" piemērs" mērķis ir izpētīt beziepakojuma preču veikalu "Zeroveikals", "Burka" un 'Turza" sociālo tīklu profilu un Latvijas mediju komunikācijas vēstījumu lomu un sniegt to novērtējumu, saistot to ar pašreizējo Latvijas patērētāju attieksmi pret beziepakojuma iepirkšanos. Pētījuma mērķis tika sasniegts, pielietojot pētījuma metodes kontentanalīze, intervija un aptauja. Darba teorētiskajā daļā tika apskatītas tādas teorētiskās nostādnes kā sociāla problēma, dzīvesveids, rīcības pieľemšanas faktori, pārliecināšanas komunikācija un zīmola atpazīstamības veicināšana. Darba empīriskajā daļā tika noskaidrots, ka veikalu komunikācija ir vairāk tendēta uz esošo beziepakojuma iepirkšanās ievērotāju informētību par veikalu produkciju un tās lietderību, esošo veikalu apmeklētāju motivēšanu ar vērtību akcentēšanu, un padomu sniegšanu, kā uzlabot savas beziepakojuma iepirkšanās prasmes. Savukārt, skatoties no to Latvijas iedzīvotāju puses, kuri vēl neīsteno beziepakojuma iepirkšanos, komunikācijas loma beziepakojuma iepirkšanās veicināšanā ir minimāla dēļ šīs iedzīvotāju grupas spēcīgajiem, esošajiem ieradumiem un uzskatiem. Mediju komunikācijas loma beziepakojuma iepirkšanās veicināšanā ir minimāla, un tās galvenais mērķis ir informēt sabiedrību par atkritumu problēmu, un sniegt auditorijai vispārīgu skatījumu par beziepakojuma veikaliem.
dc.description.abstractThe aim of the Master's thesis "The role and evaluation of communication in promoting zero waste shopping in Latvia: the example of "Zeroveikals", "Burka", "Turza" is to examine the role of the communication of the zero waste store's "Zeroveikals", "Burka" and "Turza" in social networks and the role of the communication of the media of Latvia and evaluate both of them, regarding the current attitude of Latvian consumers towards zero waste shopping. The aim of the Master's thesis was achieved by using research methods such as content analysis, interview and survey. In the theoretical part of the thesis, theories such as social problem, lifestyle, factors of action, persuasion in communication and promotion of brand recognition were discussed. In the empirical part of the thesis, it was found out that the communication of the zero waste shops is more suitable to promote the awareness and usefulness of zero waste shopping of the existing customers of zero waste shops under analysis, motivating visitors of analysed shops with the emphasis on values, and advising on how to improve their zero waste shopping skills. However, from the point of view of those inhabitants who do not yet implement zero waste shopping on a daily basis, the role of the communication in promoting zero waste shopping is minimal due to the strong, existing habits and beliefs of this population group. The role of the media communication in promoting zero waste shopping is minimal, and its main objective is to inform the public about the problem of waste and to give the audience a general view of zero waste shops.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectbeziepakojuma iepirkšanās
dc.subjectbezatkritumu dzīvesveids
dc.subjectzīmola atpazīstamība
dc.subjectattieksme
dc.subjectsociālie mediji
dc.titleKomunikācijas loma un novērtējums beziepakojuma iepirkšanās veicināšanā Latvijā: "Zeroveikals", "Burka" un "Turza" piemērs
dc.title.alternativeThe role and evaluation of communication in promoting zero waste shopping in Latvia: the example of "Zeroveikals", "Burka", "Turza"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record