Bērnu grāmatu izdošana Latvijā no 1991. līdz 2017. gadam
Author
Tomsone, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zanders, Viesturs
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bērnu literatūra ir svarīgs izdevējdarbības sektors, jo lasīšana ir neatsverams process bērna attīstībā, izglītošanā un integrācijā sabiedrībā. Pētījuma empīriskā bāze pamatota ar Roberta Darntona un Džona Fezera komunikācijas modeļiem, kuri skaidro izdevējdarbības procesa kopumu un tajā ietverto elementu saistību. Maģistra darbā tiek pētīta bērnu grāmatu izdošana Latvijā no 1991. līdz 2017. gadam. Analizējot izdevējdarbības statistikas materiālus, periodisko izdevumu, seriālizdevumu un tiešsaistes ziņu portālu rakstus un intervējot izdevējdarbības nozares pārstāvjus, atainota bērnu grāmatu izdošanas attīstība Latvijā minētajā laika posmā. Noslēgumā secināts, ka bērnu grāmatu izdošana Latvijā 27 gadu laikā piedzīvojusi ievērojamas pārmaiņas, kas ietver gan kāpumus, gan kritumus, ko veicinājuši vai ietekmējuši dažādi ārējie faktori. Children's literature is an important sector of the publishing industry, as reading is an invaluable process for the development, education, and integration of a child in society. The empirical base of the study is based on Robert Darnton's and John Fezer's communication models, which explains the publishing process as a whole and the relationship between the elements it contains. The Master’s thesis studies the topic of children's book publishing in Latvia from the year 1991 to 2017. Development of a children’s book publishing in Latvia within the period referred is represented by analysing articles of periodicals, serial publications, online news portals and interviewing representatives from the publishing industry. In conclusion, children's book publishing in Latvia has undergone significant changes over the last 27 years, which include both ups and downs, promoted or influenced by various external factors.