Latgales pilsētu un lauku vidusskolēnu digitālā pratība
Author
Livdāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīta Latgales lauku un pilsētu vidusskolēnu digitālā pratība. Darba teorētisko pamatu veido konektīvisma teorija un vairāki digitālās pratības un informācijpratības modeļi. Darba mērķis ir noskaidrot, vai mūsdienās dzīvesvieta ietekmē jaunieša digitālās pratības līmeni. Lai to noskaidrotu, pētījumam tika izmantotas divas metodes – verbālais protokols un anketēšana. Pētījuma gaitā tika secināts, ka gan lauku, gan pilsētu vidusskolēnu digitālās pratības līmenis īpaši neatšķiras un ir vidējā līmenī. Digitālās pratības veidošanās ietekmējošie faktori ir dažādi – skolēnu motivācija un uzmanība mācībās, kā arī iepriekšējā pieredze. In this Bachelor's thesis research is done on digital literacy of secondary school pupils, living in Latgale's country side and city. Thesis theoretical part is based on the theory of connectivism and many digital and information literacy models. The aim of this paper is to find out if the place of residency influences level of digital literacy in youth. To get the results several research methods like survey and verbal protocol were used. The research concludes that digital literacy of secondary school pupils, living in country side and city, are not very different and are average. There are different factors that affect formation of digital literacy - pupil's motivation and focus on the studies, as well as previous experience.