• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latgales pilsētu un lauku vidusskolēnu digitālā pratība

Thumbnail
View/Open
309-70988-Livdane_Laura_ll16064.pdf (1.609Mb)
Author
Livdāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīta Latgales lauku un pilsētu vidusskolēnu digitālā pratība. Darba teorētisko pamatu veido konektīvisma teorija un vairāki digitālās pratības un informācijpratības modeļi. Darba mērķis ir noskaidrot, vai mūsdienās dzīvesvieta ietekmē jaunieša digitālās pratības līmeni. Lai to noskaidrotu, pētījumam tika izmantotas divas metodes – verbālais protokols un anketēšana. Pētījuma gaitā tika secināts, ka gan lauku, gan pilsētu vidusskolēnu digitālās pratības līmenis īpaši neatšķiras un ir vidējā līmenī. Digitālās pratības veidošanās ietekmējošie faktori ir dažādi – skolēnu motivācija un uzmanība mācībās, kā arī iepriekšējā pieredze.
 
In this Bachelor's thesis research is done on digital literacy of secondary school pupils, living in Latgale's country side and city. Thesis theoretical part is based on the theory of connectivism and many digital and information literacy models. The aim of this paper is to find out if the place of residency influences level of digital literacy in youth. To get the results several research methods like survey and verbal protocol were used. The research concludes that digital literacy of secondary school pupils, living in country side and city, are not very different and are average. There are different factors that affect formation of digital literacy - pupil's motivation and focus on the studies, as well as previous experience.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48783
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV