Kino stils un naratīva struktūra Alises Rorvaheres filmās "Dievišķais ķermenis", "Brīnumi" un "Laimīgais Lācars"
Автор
Čagura, Lidija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir “Kino stils un naratīva struktūra Alises Rorvaheres filmās “Dievišķais ķermenis”, “Brīnumi” un “Laimīgais Lācars”. Darba pētījuma problēma ir Alises Rorvaheres unikālais kino stils un naratīva struktūra. Pētījuma mērķis ir veikt režisores Alises Rorvaheres filmu “Dievišķais ķermenis”, “Brīnumi” un “Laimīgais Lācars” semiotisko un naratīva analīzi, lai noskaidrotu viņas izmantotos tēlus un naratīvu raksturīgās iezīmes. Bakalaura darba struktūru veido teorētiskā daļa, kurā ir aplūkota literatūra par autorkino, neoreālismu, semiotikas un naratīva jēdzieniem, kā arī kino valodas elementiem un filmu izpēti. Papildus teorijai ir apkopota medijos atrodamā informācija par režisori un viņas daiļradi. Metodoloģiskajā daļā ir aprakstīta izmantotā semiotiskā un naratīva analīze, tostarp Aļģirta Greima aktantu modelis. Iegūtie rezultāti ataino darba autores interpretāciju par Alises Rorvaheres izmantotajiem kino valodas elementiem un tēliem filmu naratīvos, kuri raksturo režisores unikālo kino stilu. The aim of the bachelor thesis “Film style and narrative structure in Alice Rohrwacher’s films “Heavenly Body”, “The Wonders” and “Happy as Lazzaro”” is to find out the unique cinematic style of Alice Rohrwacher and narrative structure of her films. The purpose of the study is to conduct a semiotic and narrative analysis of the films “Heavenly body”, “The Wonders” and “Happy as Lazzaro” in order to define the characters and narrative structures used by film director. The structure of the paper consists of the theoretical part, where author explains the terms such as auteur theory, neorealism, film semiotics, film language, film narrative, as well as elements of the cinematic language and films studies. In addition to the theoretical part, the information found in the media about Alice Rohrwacher and her films is summarized and attached. The methodological part describes semiotic and narrative analysis and establishes research design. The results show the author's interpretation of the film language elements and characters of film narratives, describing the unique cinematic style of Alice Rohrwacher.