Show simple item record

dc.contributor.advisorGarleja, Rasmaen_US
dc.contributor.authorKangro, Ilmārsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:50:08Z
dc.date.available2015-01-12T06:50:08Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other37791en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4881
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractAtslēgas vārdi: domāšana, matemātiskā domāšana, kognitīvā darbība, intelekts Promocijas darba ‘’Matemātiskās domāšanas iespējas augstākā izglītībā profesionālās kompetences veidošanā” pirmajā nodaļā sniegts domāšanas teorijas skaidrojums pamatojoties uz aksioloģisko teoriju ar akcentuāciju uz matemātisko domāšanu. Darba otrajā nodaļā pamatojoties uz inovatīvām pārmaiņām izglītībā, domāšana aplūkota kā izziņas darbības līdzeklis un tās izpausmes matemātiskā domāšanā kognitīvā, afektīvā un sociālā aspektā. Darba trešajā nodaļā veikta teorētisko atziņu eksperimentālā pārbaude studentu intelekta spēju kontekstā: H. Gārdnera tests, Dž. Rāvena progresīvo matricu tests, profesionālās darbības motivācijas tests, mācīšanās stilu apzināšanas tests. Sniegts autora rezumējums par testu pielietošanas mērķtiecību.en_US
dc.description.abstractKey words: thinking, mathematical thinking, cognitive action, intellect Chapter 1 of the doctoral thesis „ Possibilities of mathematical thinking in higher education in formation of the professional competence” offers the explanation of the thinking theory on the basis of the axiological theory with the emphasis on the mathematical thinking. Chapter 2 of the thesis is based on the innovative changes in education and thinking is treated as a means of cognitive action and its expressions in mathematical thinking in cognitive, affective and social aspect are described. Chapter 3 of the thesis represents the experimental test of the theoretical ideas in the context of students’ intelectual abilities: H. Gardner’s test, J.Raven’s test of progressive matrixes, the motivation test of professional activity, test for identifying the learning styles. The thesis also presents the author’s summary on the purposefulness of applying the tests.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleStudentu matemātiskās domāšanas attīstība profesionālās kompetences veidošanās procesāen_US
dc.title.alternativePromocijas darbsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record