Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918-1940)
Autor
Vediščeva, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Promocijas darbā „Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918–1940)” pētīta mazākumtautību
pamatizglītības sistēma Latvijā (1918–1940) un atklāti tās sekmīgas attīstības priekšnoteikumi.
Analizējot filozofisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, Latvijas Valsts vēstures arhīva
dokumentus, izglītības procesu reglamentējošos dokumentus, statistiskos datus, mācību
programmas un mācību grāmatas latviešu valodā, Latvijas vēsturē un Latvijas ģeogrāfijā, pirmo
reizi kopveselumā izpētīti mazākumtautību pamatizglītības veidošanās priekšnoteikumi,
tiesiskais pamatojums, mācību un audzināšanas darba saturs, pārvalde un īstenošana, skolotāju
sagatavošana mazākumtautību pamatskolām Latvijā (1918–1940). Vēsturiskās pieredzes analīzē
atklāti priekšnoteikumi, kas noteica mazākumtautību pamatizglītības īstenošanu Latvijā pētītajā
periodā.
Atslēgas vārdi: pedagoģijas vēsture, mazākumtautību izglītības vēsturiskā attīstība,
mazākumtautību pamatizglītība. In the framework of the Doctoral Thesis “ Basic Education for Minorities in Latvia (1918–
1940)”, the minority basic education system in Latvia (1918–1940) was studied and prerequisites
for its successful development were revealed. Preconditions for the development of minority
basic education, its legal basis, the content of education and upbringing, textbooks in the Latvian
language, the History of Latvia and the Geography of Latvia, education administration and
implementation, teachers’ training for minority primary schools in Latvia (1918–1940) were first
analyzed in their interrelation. The analysis of historical experience revealed preconditions
determining the implementation of minority basic education in the period under investigation.
Key words: history of pedagogy, historical development of minority education, basic education
for minorities