Bērna pašapziņas attīstības veicināšana agrīnā bērnībā
Author
Smirnova, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Bērna pašapziņas veicināšana agrīnā vecumā”. Pētījuma aktualitāte saistīta ar nepieciešamību izpētīt,vai tiek veicināta bērnu pašapziņa, ja jaunās māmiņas apmeklē valstī piedāvātos māmiņu kursus un lekcijas, kā tas ietekmē māmiņu informētību par bērna vajadzībām. Pārbaudīt vai ir iespējams, veicināt bērna pašapziņu ar dažādām aktivitātēm ikdienas norisēs un pilnveidojot pašapkalpošanas prasmes- aizrautīgi, spēlējoties. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pārbaudīt bērna pašapziņas veicināšanos, agrīnajā bērnībā. Pētījumu sastāv no divām daļām- teorētiskā un praktiskā pētījuma. Teorētiskajā daļā ir analizēti tādi jautājumi, kā pašapziņas struktūra un bērna pašapziņas veicināšanas faktori. Kā arī pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas veidošanās gaita un iespējamie veicināšanas līdzekļi. Teorētiskajā daļā arī tika izanalizēta vecāku skolas, jeb „māmiņu kursu” nozīmīgums, lai veidotos pozitīva saskarsme bērnam ar māti. Tika analizēti dažādu autoru pētījumi un atziņas, piemēram, kā I. Kons, V. Muhina, D. Dzintare, I, Stangaine, G.N. Roško, J. A. Students, Ļ. Vigotskis, I. Dobrjakovs, A. Mačuļska ucc. Darba pētījuma daļā tika aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts- māšu un bērnu pedagoģiskā novērošana, māšu anketēšana, vērojuma salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu salīdzināšana. Praktiskajs pētījums norisinājās 3 pētījuma posmos. 1. posmā- tika veikts grupas vispārīgais raksturojums, nepieciešamajai programmas izstrādei. 2. posmā - tika noteikta māšu informētība par bērna aprūpi pašapziņas veicināšanā. 3. posmā - izveidota pašapziņas veicināšanas programma, pilnveide un veikta rezultātu analīze. Apkopojot pētījuma rezultātus saskaņā ar veiktā novērojuma datiem, pozitīvas pašapziņas veicināšanā ir novērots progress gandrīz visiem novērotajiem bērniem. Bērni vēlas vairāk apgūt pašapkalpošanās prasmes un ir izveidojusies pozitīvāka saskarsme ar pieaugušajiem un citiem bērniem. Bachelor’s work developed on the topic „Promotion of self- confidence of the child at an early age”. The relevance of the study whether children’s self- awareness is promoted if young mothers attend courses and lectures offered by mothers in the country, how it affects mothers awereness of the child’s needs. To check whether it is possible, to promote the child’s self- confidence trought various activities in daily activities and to improve self- service skills- enthusiastically, playing. The purpose of the study is to theoretically and practically check the child’s self- awareness, in early childhood. The study consists of two parts- theoretical and practical study. In the theoretical part, such issues as the structure of self- confidence and the factors contributing to the child’s self- awareness are analyzed. As well as the course of the formation of self- confidence in preschool children and possible means of promotion. The theoretical part of the aprent school, or „mother courses”, to develop a positive contact with the child with the mother. Studies and finding of various authors were analyzed, such as I. Kons, V. Muhina, D. Dzintare, I. Satangaine, G.N. Roško, J. A Student, L. Vygotsky, I. Dobryakov, A. Machuļska, etc. The working part of the study has benn described in a study in the methodology of justification of the subject, characteristics of the group, and the study of corse of the description of the mothers’and children’s pedagogical observation, the mothers in the survey, obsevation comparison, as well as the results of the comprision. The practical study. 1. at the stage- was made the general description of the group, necessary for the development of the program. 2. at the stage- was fixed maternal awareness of child care promoting self-confidence. 3. stage- created promoting self-esteem program development perfection, and analysis of results. Summarizing the results of the study according to the data of the observationconduced children. Children want to learn more self- service skills and have a more positive contact with adults and other children.