2-3 gadīgu bērnu runas sekmēšana pirkstu rotaļās
Author
Varustiņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: “2 – 3 gadīgu bērnu runas sekmēšana pirkstu rotaļās” Darba autore: Sintija Varustiņa Darba zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Aija Kalve Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pārbaudīt 2 – 3 gadīgu bērnu runas sekmēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz B. Brices, D. Dzintares, I. Stangaines, D. Augstkalnes, D. Markus, D. Lieģenieces, I. Miltiņas, I. Jurgenas, G. Svences, L. Žukova, E. Kasparoviča, B. Stern, u.c. teorētiķu atziņām Teorētiskajā daļā tiek pamatots runas jēdziens un analizēta 2 -3 gadīgu bērnu attīstība, kā arī runas attīstība agrās bērnības periodā. Tiek noskaidrota rotaļu nozīme bērnu dzīvē, kā arī pirkstu rotaļu nozīme, bērnu runas attīstības veicināšanā. Praktiskajā daļā balstoties uz teorijas atziņām, mērķtiecīgi tiek aprobēta uzdevumu kopa bērnu runas sekmēšanai, izmantojot pirkstu rotaļas, apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Darba apjoms: 61 lpp., 2 pielikumi, 7 attēli, 6 tabulas un 59 literatūras avoti Atslēgas vārdi: Runa, 2-3 gadīgu bērnu attīstība, pirkstu rotaļas, pieaugušais – runas veicinātājs The topic of bachelor work: “Speech development of 2-3 years old children trought finger games” Author: Sintija Varustiņa Adviser: Mag. Paed. Aija Kalve The aim: to conduct a theoretical an practical research of the possibilities of speech development of 2-3 year children trought finger plays The theoretical part of the research is based on the works of the following authors: B. Brice, D. Dzintare, I. Stangaine, D. Augstkalne, D. Markus, D. Lieģeniece, I. Miltiņa, I. Jurgena, G. Svence, L. Žukova, E. Kasparoviča, B. Stern. The theoretical part is introduced with concept of speech and analyzed 2-3 year old children development and speech development during early childhood. Is find out meaning of game in children life, and finger games meaning in children speech development. The practical part based on theory, purposefully is being approbated set of tasks to promote childrens speech, using finger plays, summarized and analyzed results. The volume of Bachelor’s work: 61 pages, 7 attachments, 6 images, and 59 sources of literature Keywords: speech, development of 2-3 year old children, finger plays, adult – speech promoter