Show simple item record

dc.contributor.advisorDudkina, Aija
dc.contributor.authorKukurāne, Ilvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-24T02:01:53Z
dc.date.available2019-12-24T02:01:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73721
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49104
dc.description.abstractDarbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturots jēdziens narcisisms, narcistiskas personības iezīmes, sociālo tīklu lietošanas paradumi kā arī tiek analizēts narcistiskas personības raksturīgo iezīmju un sociālo tīklu lietošanas paradumu sakarību novērtējums zinātniskajos pētījumos. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma metode, kā arī tiek analizēti un interpretēti iegūtie dati. Pētījumā piedalījās 127 respondenti – 12 vīrieši un 115 sievietes (M=34,51, SD=10,84), kuri elektroniski aizpildīja Narcistiskas personības iezīmju aptauju (Narcissistic Personality Inventory” (NPI) (Raskin & Hall, 1979), Latvijā adaptējusi I. Strode, 2008), kā arī atbildēja uz jautājumiem par sevi un saviem sociālo tīklu lietošanas paradumiem. Bakalaura darbā tika izvirzīts pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīga sakarība starp narcistiskai personībai raksturīgām iezīmēm kopumā un sociālo tīklu lietošanas paradumiem (lietošanas biežumu, pašbilžu publicēšanu, pašbilžu uzlabošanu, draugu ierakstu lasīšanu, draugu skaitu Instagram, Facebook)? Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem tiek secināts, ka pastāv statistiski nozīmīga sakarība starp narcistiskām personības iezīmēm kopējā izlasē un pašbilžu uzlabošanu pirms publicēšanas, draugu skaitu Facebook, kā arī Instagram sekotāju skaitu. Savukārt nepastāv saistība ar sociālo tīklu lietošanas paradumiem - lietošanas biežumu, jaunu ierakstu publicēšanu un ierakstu publicēšanu par sevi. Atslēgvārdi: narcisms, narcistiskas personības iezīmes, sevis prezentēšana, sociālo tīklu lietošana.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor thesis is: Relationship between traits characteristic of narcissistic personality and habits of using social networks. The thesis consists of theoretical and empirical part. Theoretical part of the work describes the concept of narcissism, narcissistic personality traits, social networking habits, as well as analyzes the evaluation of the relationship between narcissistic personality traits and social networking habits in scientific research. The empirical part describes the research method and analyzes and interprets the obtained data. The survey included 127 respondents - 12 men and 115 women (M = 34.51, SD = 10.84) who completed the Narcissistic Personality Inventory (NPI) (Raskin & Hall, 1979) in Latvia. Strode, 2008), and answered questions about himself and his social networking habits. The research question was raised in the Bachelor paper: Is there a statistically significant relationship between narcissistic personality traits in general and social networking habits (frequency of use, publishing self-images, improving self-images, reading friends' posts, number of friends on Instagram, Facebook)? Based on the results of the study, it is concluded that there is a statistically significant relationship between narcissistic personality traits in the overall sample and self-improvement before publication, the number of friends on Facebook, and the number of followers on Instagram. In contrast, there is no correlation with social networking habits - frequency of use, publishing new posts, and publishing posts about yourself. Key words: narcissism, narcissistic personality traits, self-presentation, social network usage.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectnarcisms
dc.subjectnarcistiskas personības iezīmes
dc.subjectsevis prezentēšana
dc.subjectsociālo tīklu lietošana
dc.titleNarcistiskas personības iezīmju saistība ar sociālo tīklu lietotāju paradumiem
dc.title.alternativeThe Relationship Between Narcissistic Personality Traits and Social Media Usage Habits 
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record