Skolas vadības darbība skolotāju sadarbības sekmēšanai kompetenču veidošanās procesā
Author
Zenfa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir rakstīts par mūsdienās aktuālu tēmu, kas skar jebkuru skolas vadību un skolotāju, jo skolotāju sadarbība ir atkarīga no skolas vadības darba procesa un vadības attieksmes pret jauno mācību standarta ieviešanu 2020. / 2021. m.g. Darba mērķis ir noskaidrot, kā skolas vadība iesaistās, lai veicinātu skolotāju sadarbību. Mūsdienu sabiedrība pieprasa no skolas būt modernām un sekot līdzi jaunajām aktualitātēm mācību procesā, tāpēc skolas vadībai ir jānodrošina skolotājiem iespēja sadarboties, kas liecinās par skolotāju vēlmi radīt mūsdienīgu un izzinošu mācību vidi. Sadarbības iespējām ir jābūt daudzveidīgām, lai skolotājs var izvērtēt, kuru sadarbības modeli vēlas un to attīstīt savā darbā. Darbā tiek apskatītas tādas tēmas kā kompetencēs balstīta izglītība tās nozīme skolotāju un skolēnu mācīšanās procesā, sadarbība skolas vadības un skolotāju starpā, skolas vadība un skolas vadības pienākumi un atbildība. Darba gaitā izstrādāti ieteikumi, kas rosinātu skolotāju sadarbības sekmēšanu. Master`s thesis is written on actual issue, which is affecting every school management and each teacher because teacher collaboration depends on work process of school management and management attitude towards implementation of new learning standards on school year 2020/2021. The aim of this work is to find out how the school management is involved in promotion of teacher cooperation. Today`s society is demanding for schools to be modern and follow latest developments in the study process. To achieve that school management has to facilitate opportunities for teacher collaboration so that teachers would create modern and exploratory learning environment. The ways of cooperation should be diversified in order for teachers to choose the most appropriate and evolve it in their work. This thesis covers topics on competency based education and its meaning in teacher and pupil learning process, collaboration between school management and teachers, school management, its duties and responsibilities. Based on the thesis there are developed recommendations to encourage teacher cooperation.