Pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšana
Автор
Pētersone, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbs ir saistīts ar pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanu Latvijā, kāds ir pedagogu viedoklis par to un vai tie ir apmierināti ar darba novērtējumu. Darba mērķis: teorētiski noskaidrot kāda ir kvalitātes sistēmas novērtēšana Latvijā un Eiropā un praktiski salīdzināt valsts skolu un privātā sektora pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanu. Darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tika apkopota pedagoģiskā un zinātniskā literatūra par izglītības kvalitāti, otrajā daļā akcents likts uz kompetenču pieeju, OECD skatījumu uz citām dalībvalstīm, pedagogu darba kvalitātes novērtēšanu Latvijā un Eiropā, trešajā daļā tiek veikts pētījums par pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanu valsts un privātajā sektorā, vadības interviju par pašreizējo situāciju pedagogu vidū, kas saistīta ar novērtēšanu un ieteikumi skolas vadībai kā efektīvāk veidot pedagogu iekšējo novērtēšanu. The Master's thesis is about teacher professional quality evaluation in Latvia and how it’s concluded nowadays.Thesis goal: For theory, to learn what is the quality evalution system in Latvia and in the Europe, and to compare in practice the evaluation of the professional quality of public school and private sector teachers.The work consists of 3 parts. The first part summarizes the pedagogical and scientific literature on the quality of education, the second part focuses on the competency approach, the OECD view on other Member States, the quality evaluation of teachers' work in Latvia and Europe, and the third part includes a study on the evaluation of the professional quality of educators in the public and private sectors.