Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilze
dc.contributor.authorVējiņš, Reinis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-28T02:01:57Z
dc.date.available2019-12-28T02:01:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73264
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49127
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “Teātra nodarbības vidusskolēniem kā radošas personības attīstītājas”. Darba mērķis ir pētīt pastāvošo sakarība starp teātra mākslas nodarbībām un radošuma veidošanos un kā šī mijiedarbība ietekmē radošas personības veidošanos. Maģistra darbā tiek izvirzīta arī hipotēze, ka teātra mākslas nodarbības ietekmē vidusskolēnu radošumu, ja: vidusskolēni ir mērķtiecīgi, viņiem piemīt ideju daudzveidība, brīvība un attīstīts savs paštēls, ko sekmē zināšanas teātra mākslas pamatelementos – aktiermeistarībā un skatuves runā, kā arī teātra mākslas process jauniešiem ir personīga vērtība. Pētījumā izmantotas metodes: pētījuma - literatūras un avotu teorētiskā analīze, kā arī empīriskās - vidusskolēnu anketēšana; mākslinieciski radošās darbības teātra mākslas nodarbību novērojumi un situāciju analīze; vidusskolēnu refleksiju analīze un datu apstrādes un analīzes metodes - kvantitatīvo datu statistiskā analīze; aprakstošā statistika un kvalitatīvo datu analīze. Pētījums veikts – Rīgas, Valmieras, Alūksnes, Ikšķiles vidusskolās, kā arī bērnu un jauniešu centros Rīgā. Pētījumā kopumā iesaistīti deviņdesmit vidusskolēni, kuri apgūst teātra mākslas nodarbības, kā arī tos, kuri nepagūst (salīdzināšanai). Maģistra darba nobeigumā izdarīti vairāki secinājumi un ieteikumi. Maģistra darba hipotēze apstiprinājās, ka vidusskolēnu radošums attīstās, ja teātra mākslas nodarbības jauniešiem ir: personīgi svarīgas, motivācija mācīties un radoši izpausties. Darbā izvirzīti ieteikumi, kā: veidot tādu teātra mākslas nodarbības procesu, kurā var darboties ikviens vidusskolēns, nodarbību vēlamo rezultātu virzīt uz jaunrades procesu, kur profesionāli un sagatavoti pedagogi dot impulsu jaunām un radošām idejām. Maģistra darbs sastāv no trijām nodaļām – radošuma jēdziens, teātra nodarbības radošuma veicināšanai, vidusskolēnu radošuma veicināšana teātra mākslas nodarbībās empīriskā pārbaude - un tām sekojošām apakšnodaļām.
dc.description.abstractThe theme of this master thesis is “Drama classes as an influence of the development of a creative personality with highschoolers”. The aim of this master thesis is to research the existing connection between drama classes and the formation of creativity and how this interaction influences the formation of a creative personality. The proposed hypothesis of this master thesis is that the drama classes impacts the formation of a creative personality of high schoolers if the students are focused on the result, if they posses a diversity of ideas, freedom and developed self-image that is encouraged by the basic knowledge of the theater as a form of art – acting, speech and the awareness of the process of the theater art as a value. The methods used for the scientific research were: research method – analysis of academic literature and other resources and empirical method – questionnaire high schoolers; observation of the artistic and creative processes in the drama classes for high schoolers and situation analysis and data processing method – quantitative data statistical analysis; descriptive statistics and qualitative data analysis. This scientific research was made in the schools of different cities of Latvia – Riga, Valmiera, Alūksne, Ikšķile and in several Creative Youth centers in Riga. Altogether there were 90 (ninety) high schoolers involved in the research. Between them were both – those who attend drama classes and those who do not – for comparison. There are a number of conclusions and suggestions made out of this master thesis. The proposed hypothesis of the master thesis was confirmed – the creativity is being formed and developed by drama classes if the students have the necessary motivation to study, express themselves creatively and if the drama classes and theater as an art form is personally important to them.The suggestions that were proposed based on this research are as follows: the classes of theater art should be constructed in a manner that all high schoolers could attend the classes; the desirable result of the classes should be aimed at creativity and innovation with professional teachers giving the necessary impuses for new and creative ideas. The master thesis consist of three chapters – the concept of creativity, drama classes for the formation of creativity, formation of the creative personality in drama classes – empirical examination – and the subsections of these chapters.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectteātra māksla
dc.subjectvidusskolēni
dc.subjectteātra nodarbības
dc.subjectkreativitāte
dc.titleTeātra nodarbības vidusskolēniem kā radošas personības attīstītājas
dc.title.alternativeDrama classes as an influence of the development of a creative personality with highschoolers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record