5-6 gadīgu bērnu veidošanas prasmju apguves iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mesle, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: 5-6 gadīgu bērnu veidošanas prasmju apguves iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Dagnija Mesle Pētījuma mērķis: Pētīt un analizēt 5-6 gadīgu bērnu veidošanas prasmju apguves veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: 5-6 gadīgu bērnu veidošanas prasmes pilnveidojas sekmīgāk, ja: 1.Skolotājs piedāvā daudzveidīgu veidošanas materiālu un metodiskos paņēmienus atbilstoši bērnu interesēm un vajadzībām. 2. Pedagogs pārzina un ievēro bērnu vecumposmu attīstības likumsakarības. Bakalaura darba pirmajā nodaļā, analizēts pedagogu L. Priedes, A. Šponas, I. Freibergas, V. Hibneres, I. Žogotas, L. Žukova un daudzu citu atziņas par prasmēm, to veicināšanas iespējām. Bakalaura otrajā nodaļā analizēti psihologu Ļ. Vigotska, Ž. Piažē, A. Vorobjovs, u.c. atziņas par 5-6 gadīgu bērnu vecumposmu attīstības īpatnībām. Trešajā nodaļā ir atklāti metodiskie paņēmieni veidošanas prasmju pilnveidē. Ceturtajā nodaļā atklāta pētījuma norise, pamatojoties uz izvirzītajiem kritērijiem. Pētījumā apkopoti dati, analizēti rezultāti un veikti secinājumi. Darbs sastāv no 4 nodaļām un 2 apakšnodaļām, secinājumiem, 47 izmantotās literatūras un informācijas avotiem, 6 attēliem, 8 tabulām un 11.pielikumiem. Atslēgas vārdi: Veidošana, prasmes, paņēmieni, metodika. The theme of the Bachelor’s Paper: ”Opportunities for 5-6 years old children to develop building skills in a pre-school educational establishment”. The author of the Paper: Dagnija Mesle The aim of the research: to study and analyze the opportunities to improve building skills for 5-6 years old children in a pre-school educational establishment. The hypothesis: 5-6 years old children’s building skills are developed more successfully if: 1.The teacher offers a variety of building materials and methodological techniques based on the children’s interests and needs. 2.The educator is aware of and takes into consideration the regularities of the children’s age development. In the first chapter of the Bachelor’s Paper there have been analyzed L.Priede’s, A. Spona’s, I. Freiberga’s, V. Hibnere’s, I. Zogota’s, L. Zukovs’s and many other teachers’ insights about building skills and the opportunities to improve them. In the second chapter there have been analyzed psychologists L. Vigotsky’, G. Piaget, A. Vorobyov and others knowledge about 5-6 years old children’s age development pecularities. In the third chapter there have been revealed methodological techniques for the development of building skills. In the fourth chapter there has been described the study process based on the criteria. In the study there have been summarized the data, analyzed the results and drawn conclusions. The Paper consists of 4 chapters and 2 subchapters, conclusions, 52 sources of literature and information, 6 images, 8 tables, and 11appendices. Keywords: Building, skills, techniques, methodology