Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorŽebeka-Šerbuka, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:35Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73171
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49179
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Literārie darbi – tikumisko vērtību izpratnes veicinātāji jaunākā skolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis: pētīt literāro darbu ietekmi tikumisko vērtību izpratnes veidošanās procesā sākumskolas bērniem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā, kas sastāv no trim apakšnodaļām, secīgi ir apkopotas un analizētas psihologu, filosofu un pedagogu teorētiskās atziņas par vērtībām, par tikumisko vērtību izpratnes veidošanās procesiem jaunākā skolas vecuma bērniem un literāro darbu izmantošanas iespējām mācību procesā sākumskolā. Empīriskajā daļā, kas sastāv no četrām apakšnodaļām, aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, raksturota pētījuma bāze un plānveidīgi atspoguļots praktiskais darbs ar pētījumā iesaistītajiem respondentiem – bērnu un vecāku anketēšana, darbs ar literārajiem tekstiem, sarunas ar skolēniem. Iegūtie rezultāti ir analizēti pēc izvirzītajiem kritērijiem un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā, praktiski darbojoties, pierādīta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē vērtību izpratnes veidošanos tad, ja: 1)tie atlasīti atbilstoši skolēnu interesēm, pieredzei, konkrētai situācijai; 2)tie tiek mērķtiecīgi pārrunāti un analizēti; 3)skolēnu viedoklis tiek respektēts. Darba nobeigumā izdarīti secinājumi, kas balstīti pētījuma teorētiskajā un praktiskajā daļā. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas daļas, 5 tabulas, 7 attēli, 12 pielikumi, 68 izmantotās literatūras un informācijas avoti ( no tiem 17 svešvalodā). Darba apjoms – 90 lpp.
dc.description.abstractTopic of the bachelor’s thesis: Literary works – the means of promotion of understanding moral values among the youngest school – age children Aim of the thesis: to explore the impact of the literary works in the process of moral values development among the primary school – age children. Thesis consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part that consists of three subsections there is successively combined and analysed the theoretical knowledge of psychologists, philosophers and educators regarding the values, the development processes of understanding the moral values for school-age children and the options to use the literary works in learning process in primary school. In the empirical part that consists of four subsections there are described the methods employed in the study, characterised the study base and reflected the practical work with the respondents involved in the study in a planned manner – children and parent questionnaires, work with the literary texts, discussions with students. The results according to the given criteria are analysed and showed in tables and diagrams. During the study and practice the hypothesis was proven to be ”true”, i.e. the literary works promote the development of understanding the moral values, if 1.they are selected according to the interests, experience and particular situation of the students, 2.they are analysed and discussed purposefully, 3.the opinion of the students is respected. In the end of the thesis, the author has come to conclusions based on the theoretical and practical parts of the thesis. Structure of the bachelor’s thesis: introduction, two parts, 5 tables, 7 pictures, 12 annexes, 68 sources of the used literature and information ( 17 of them are in foreign language). Volume of the thesis – 90 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumi
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectjaunākā skolas vecuma bērni
dc.titleLiterārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes veicinātāji jaunākā skolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeLiterary works - the means of promotion of understanding moral values among the youngest school - age children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record