Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorKreitūze, Mārīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:43Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73180
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49188
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Mārīte Kreitūze. Bakalaura darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveide didaktiskajās rotaļās. Zinātniskā darba vadītāja: doc. Dr. paed. Gunta Siliņa – Jasjukēviča. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām - teorētiskās un praktiskās daļas. Darba pirmajā nodaļā darba autore apraksta teorētisko informāciju par bērnu runas attīstību un bērnu valodas mācību saturu pirmsskolā. Darba otrajā daļā tiek sniegts priekšstats par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājumu pilnveides veicināšanas iespējām izmantojot didaktiskās rotaļas. Šos jautājumus savos darbos apskatījuši un analizējuši daudzi psihologi un pedagogi, piemēram, Piažē Ž., Zimmer R., Hoff E., Dzintere D. Stangaine I. u.c.. Trešajā nodaļā darba autore pēta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanu didaktiskajās rotaļās. Pētījuma gaitā tiek secināts, ka pārdomāti organizējot valodas attīstības nodarbības un izmantojot dažādas didaktiskās rotaļas, tiek attīstīta bērna valoda - bagātināts un pilnveidots bērnu vārdu krājums. Bakalaura darba apjoms ir 66 lpp., 8 pielikumi, 1 tabula, 9 attēli., 43 izmantotie literatūras avoti latviešu, angļu un vācu valodā. Pētījuma objekts: vidējā vecuma bērna valodas attīstība pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: didaktisko rotaļu saturs un metodika bērna vārdu krājuma pilnveidei pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveides iespējas didaktiskajās rotaļās. Pētījuma gaitā pierādīta hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājums tiks pilnveidots, ja atbilstoši bērnu vajadzībām tiks izmantotas didaktiskās rotaļas. Darbs adresēts: pirmsskolas pedagogiem un bērnu vecākiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, valodas attīstība, vārdu krājums, komunikācija, didaktiskā rotaļa, vide. 
dc.description.abstractAuthor of the course: Mārīte Kreitūze. Title of the course paper: Improvement of vocabulary vocabulary of preschool age children in didactic games. Scientific supervisor: doc. Dr. paed. Gunta Siliņa - Jasjukevica. The course work consists of three parts - theoretical and practical part. In the first chapter author describes theoretical information about children's speech development and the content of children's language teaching in pre-school. The second part of the paper gives an idea of the possibilities of promoting the vocabulary development of preschool-aged children in didactic play. Many psychologists and educators have addressed and analyzed these issues in their work, such as Piaget J., Zimmer R., Hoff E., Dzinter D. Stangaine I., etc. In the third chapter author investigates the development of vocabulary for preschool-aged children in didactic play. Throgh the analysis of this study author proves that by carefully organized language development classes and using various didactic toys, the child's language is developing - enriched and improved vocabulary of children’s language. The volume of the course is 66 pages, 8 appendixes, 1 table, 9 figures, 43 sources of literature in Latvian, English and German. The object of the research: language development of a preschool-aged child in preschool. The subject of the research: the content of didactic plays and methodology for the improvement of the vocabulary of a child in preschool. Aim of the research: to study theoretically and empirically the possibilities of improving vocabulary of preschool - aged children in didactic games. The research proves a hypothesize that vocabulary of preaged children will be improved if didactic plays will be used according to needs of the children. The work is addressed to: preschool educators and parents. Keywords: preschool, language development, vocabulary, communication, didactic play, environment.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvalodas attīstība
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectdidaktiskā rotaļa
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveide didaktiskajās rotaļās
dc.title.alternativeImprovement of vocabulary vocabulary of preschool age children in didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record