Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorĶivule, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:52Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73190
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49194
dc.description.abstractDarba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbam ir divas daļas, kurās ir iekļautas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu un filozofu atziņas par radošumu, tā veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā. Šajā daļā tiek aprakstīts, kas ir radošums, kādi ir radošuma izpausmes veidi, kā arī tiek aprakstīta bērnu psihiskā attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā. Ir analizēta literāro darbu nozīme bērnu radošās darbības sekmēšanā. Empīriskajā daļā ir atklātas literāro darbu izmantošanas iespējas radošuma sekmēšanai, sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu raksturojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izstrādāti radošās darbības vērtēšanas kritēriji, aprakstīts un analizēts praktiskais darbs ar bērniem, izdarīti secinājumi. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veiktas daudzveidīgas radošas darbības – pasaku pēcpusdienas, savas grāmatas izgatavošana, izmantojot daudzveidīgus mākslinieciskos materiālus, bērnu pasakas stāstīšana un sacerēšana par zināmu pasakas tēlu un nezināmu pasakas tēlu. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērna radošo darbību, tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna interesēm, attīstības pakāpei, situācijai; tiek nodrošināta atbilstoša materiālā bāze; tiek atbalstīta bērna dabiskā pašizpausme. Izstrādātā darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 5 tabulas, 19 attēli, secinājumi, 94 izmantotās literatūras un informācijas avoti (no kuriem 15 ir svešvalodas avoti) un 5 pielikumi. Darba apjoms – 98 lpp. Atslēgas vārdi: radošums, vecākais pirmsskolas vecums, iztēle, literārie darbi, pašizpausme.
dc.description.abstractResearch Theme: Promotion of creative skills development through the foundations of literacy focusing on the eldest children of pre-school age. Objectives of the research: to study the development of creative activity of eldest children of pre-school age in the process of getting acquainted with literary works. The Bachelor thesis consists of two parts, which include several subdivisions. The theoretical part summarizes and analyzes the findings of teachers, psychologists and philosophers about creativity and its formation in the eldest pre-school age. This section describes the meaning of creativity, forms of creativity, and the mental development of children in the pre-school age. The importance of literary works in promoting children's creative activity is analyzed. The empirical part reveals the possibilities of using literary works to promote creativity, provides methodological justification of the research, characterization of children at the beginning and at the end of the research, developed criteria for evaluating creativity, describes and analyzes practical work with children and draws conclusions. To achieve the posed goal, a variety of creative activities were carried out - fairy tale afternoons, making their own book using a variety of artistic materials, telling and writing a children's fairy tale about a known fairy tale character and an unknown fairy tale image. During the research the hypothesis that literary works promote the child's creative activity, if selected according to the child's interests, stage of development, situation is confirmed; an appropriate material basis is provided; the child's natural self-expression is supported. Structure of the work: introduction, two chapters, 5 tables, 19 illustrations, conclusions, 94 bibliography and information resources (15 from them are foreign language resources) and 5 attachments. The volume of the research: 98 pp. Keywords: creativity, eldest preschool age, imagination, literary works, self-expression.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectiztēle
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectpašizpausme
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromotion of creative skills development through the foundations of literacy focusing on the eldest children of pre - school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record