Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorČipinska, Guntra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:54Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73195
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49195
dc.description.abstractDarba autore: Guntra Čipinska Darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās. Bakalaura darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darba pirmajā nodaļā darba autore apraksta teorētisko informāciju par saskarsmi, tās raksturojumu, tās nozīmi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ikdienā. Tiek aprakstīts vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Tiek aplūkota kustību rotaļa – kā bērnu saskarsmes veicinātāja. Bērna patiesās saskarsmes prasmes vislabāk var novērot savstarpējo rotaļu laikā, kā arī attīstīt un pilnveidot tās vislabāk var rotaļās, norāda I. Beļickis, D. Dzintere, V. Ripa, I.Konstantinova, A.Špona, I. Stangaine. Darba empīriskajā daļā tiek sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Tiek veikts saskarsmes prasmju novērtējums pētījuma sākumā. Tiek spēlētas kustību rotaļas saskarsmes prasmju sekmēšanai. Kustību rotaļas tiek piemeklētas pēc pirmreizējās novērošanas, izvēloties tās, kuras sekmētu saskarsmes prasmju attīstību īpaši tiem grupas bērniem, kuriem tas nepieciešams visvairāk. Īpaša uzmanība saskarsmē un komunikācijā tiek pievērsta acu kontaktam un pāru sadarbībai ( rokas došana, savas kārtas gaidīšana u. c.) Darba autore pēta un analizē iegūtos rezultātus. Pētījuma gaitā tiek secināts, ka pārdomātas un pareizi izvēlētas kustību rotaļas var sekmēt vidēja pirmsskolas vecuma bērniem saskarsmes prasmes. Bakalaura darbā ir 65 lpp, tajā izmantoti 64 literatūras avoti (45 latviešu valodā, 19 svešvalodā), darbā iekļauti 17 attēli un 4 tabulas. Bakalaura darba beigās ir 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: bērns, saskarsme, pirmsskolas izglītība, kustību rotaļa.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Guntra Čipinska Title of the paper: promotion of communication skills of middle-aged pre-school children in movement games. Aim of bachelor thesis: theoretical analysis and practical studies of possibilities to promote communication skills of middle-aged pre-school children in movement games. Bachelor thesis consists of two parts - theoretical and practical part. In the first chapter of the paper the author describes theoretical information about communication, its characterization and its importance in the everyday life of middle-aged children. There is described developmental characteristics of middle-aged pre-school children. Movement game is viewed as a promoter of children's communication. The true communication skills of a child can best be observed during mutual play, as well as they can be developed and improved in play, points out I.Belickis, D.Dzintere, V.Ripa, I.Konstantinova, A. Špona, I.Stangaine. In the empirical part of the paper the methodological background of the research is provided. An assessment of communication skills is made at the beginning of the research. Motion games are played to enhance communication skills. Movement games are selected after initial observation, selecting those that would promote the development of communication skills especially for the children that need it most. Particular attention is paid to eye contact and couple’s collaboration (giving a hand, waiting for ones turn, etc.) in communication. The author researches and analyses the results. The research concludes that well-considered and well-chosen movement games can enhance the communication skills of middle-aged pre-school children. The bachelor thesis has 65 pages, uses 64 literature sources (45 in Latvian, 19 in foreign languages), includes 17 pictures and 4 tables. There are 2 attachments at the end of the bachelor's thesis. Keywords: child, communication, pre-school education, movement game.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērns
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectkustību rotaļa
dc.titleVidēja pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeThe promotion of communication skills of pre-school children in movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record