Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorVējiņa, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:56Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73199
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49197
dc.description.abstractDarba autors: Jeļena Vējiņa Darba tēma: 5-6 gadīgo bērnu matemātisko prasmju apguves veicināšana priekšmetiskā darbībā Pētījuma mērķis: Analizēt matemātisko prasmju apguves veicināšanu priekšmetiskā darbībā un apkopot ieteikumus matemātisko prasmju apguves veicināšanu priekšmetiskā darbībā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par priekšmetisko darbību matemātisko prasmju apguves veicināšanu pirmsskolas vecuma bērniem. 2. Raksturot reālo situāciju 5 - 6 gadīgo bērnu matemātisko prasmju apguves veicināšanu priekšmetiskā darbībā. 3. Apkopot ieteikumus bērnu matemātisko prasmju veicināšanu priekšmetiskā darbībā. Darba saturs: Bakalaura darbs izstrādāts, lai sekmētu matemātisko prasmju veicināšanu priekšmetiskā darbībā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Darbs sastāv no 2 nodaļām un apakšnodaļām. Teorētiskā daļa: tiek analizētas un salīdzinātas pedagogu un psihologu atziņas par priekšmetiskās darbības būtību (D. Albrehta, A. Līduma, A. Špona, I. Helmane, I. Stangaine, . V. Golubina, G. Svence, D. Lieģeniece, I. Jurgena, Z. Višķere, I. Prudnikova, Ž. Piaže u.c.), dokumentu analīze un par priekšmetiskās darbības nozīmi matemātisko prasmju veicināšanu 5 – 6 gadīgiem bērniem (R. Ukstiņa, A. Lopatna, V. Golubna, I. Helmane, R. Fišers, J. Ignatjevs, I. Stangaine, I. Freiberga, E. Krastiņa, D. Draviņa u.c.). Praktiskā daļa: tiek veikta novērošana, aptauja, pedagoģisko situāciju modelēšana reālās situācijas raksturošanai 5 – 6 gadīgiem matemātisko prasmju veicināšanu priekšmetiskā darbībā, bērnu darbības galaproduktu analīze. Lappušu skaits: 80 Attēlu skaits: 6 Tabulu skaits: 7 Pielikumu skaits: 13 Izmantoto informācijas avotu skaits: 67
dc.description.abstractAuthor of the work: Jelena Vējiņa Theme of the work: Promoting mathematical skills of 5 - 6 years old pupils in manipulative activities with objects. Aim of the research: To analyse the promotion of mathematical skills in manipulative activities with objects and to compile recommendations for the promotion of mathematical skills in manipulative activities with objects for children aged 5-6 years. Tasks set to achieve the goal: 1. To analyses pedagogical and psychological literature on promotion of mathematical skills in pre-school age children. 2. To describe the actual situation of promotion of mathematical skills of 5 - 6 years old pupils in manipulative activities with objects. 3. Summarise recommendations for the promotion of children's mathematical skills in manipulative activities with objects. Content of the work: The Bachelor's thesis is designed to promote mathematical skills in manipulative activities with object for children aged 5-6 years. The thesis consists of 2 chapters and subchapters. Theoretical part: the conclusions of educators and psychologists about the essence of the manipulative activities with objects are analysed and compared (D. Albrecht, A. Līduma, A. Špona, I. Helmane, I. Stangaine, V. Golubina, G. Svence, D. Lieģeniece, I Jurgena, Z. Višķere, I. Prudnikova, J. Piaget, etc.), document analysis and on the importance of manipulative activities with subjects in mathematical skills promotion in children aged 5-6 (R. Ukstina, A. Lopatna, V. Golubna, I. Helmane, R. Fisher, J. Ignatyev, I. Stangaine, I. Freiberga, E. Krastiņa, D. Draviņa etc.). Practical part: observation, questionnaire, modelling of pedagogical situations for characterisation of real situation for 5 - 6 year olds, promotion of mathematical skills in manipulative activities with objects, analysis of the end products of children's activities. Page count: 80 Number of Images: 6 Number of tables: 7 Number of attachments: 13 Number of sources of information used: 67
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpriekšmetiskā darbība
dc.subjectmatemātiskās prasmes
dc.subjectpirmsskolā
dc.subject5-6 gadīgie bērni
dc.title5-6 gadīgo bērnu matemātisko prasmju apguves veicināšana priekšmetiskā darbībā
dc.title.alternativePromoting mathematical skills of 5-6 years old pupils in manipulative activites with objects
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record