Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve fiziskajās darbībās
Author
Kauliņa, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis: analizēt un pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu pamatkustību, sekmēšanas iespējas pirmsskolā dažādās fiziskajās darbībās. Uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.Analizēt teorētisko literatūru par kustībām, to veidiem un sekmēšanas iespējām. 2.Raksturot 5 – 6 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības. 3.Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību attīstību fiziskajās darbībās. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām. Bakalaura darba pirmajā daļā analizēta fizisko darbību nozīme pirmsskolas bērna pamatkustību apguvē un vispārējā bērna attīstībā, iekļaujot pamatkustību veidu izpēti un 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnību izpēti Bakalaura darba otrajā daļā tiek veikts pētījums par pamatkustību apguves sekmēšanuvecākā pirmsskolas vecuma bērniem fiziskajās aktivitātēs. Aprakstīta pētījuma metodiskā organizēšana un praktiskais darbs ar bērniem. Pamatojoties uz pētījuma veikto analīzi, darba noslēgumā ir izstrādāti secinājumi. Bakalaura darba apjoms ir 54 lappuses bez pielikumiem. Darbs papildināts ar 26 attēliem un 2 tabulām. Darba uzrakstīšanā izmantoti 55 literatūras avoti. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskolēns, kustības, fiziskās darbības. Aim of bachelor's thesis: to analyze and study basic movement of 5-6 year old children, in different physical activities. Tasks to achieve the goal: 1.To analyze theoretical literature on movement, their types, and possibilities of their promotion. 2.Describe the regularities of the development of 5-6 year old children. 3.To study the development of basic physical activity in the pre-school age children Bachelor thesis consists of 2 parts. The first part of the Bachelor Thesis analyzes the role of physical activity in the acquisition of basic movement of a preschool child and the development of the child in general, including the study of the types of basic movement and the developmental characteristics of 5-6 year old children. In the second part of the Bachelor's thesis there is a research on promotion of basic movement in physical activity of older preschool children. Methodological organization of the research and practical work with children is described. Based on the analysis of the research, conclusions are drawn at the end of the work. The size of the qualification paper is 60 pages without appendixes. The work is supplemented with 25 figures and 2 tables. 63 sources of literature were used in writing the thesis. There are 3 appendices. Keywords: preschool, movement, physical activity.