Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorPušpure, Egija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:00Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73209
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49205
dc.description.abstractEgijas Pušpures bakalaura darba tēma ir “Jaunākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās”. Darba izvirzītais mērķis - teorētiski un praktiski pierādīt kustību rotaļu kā saskarsmes prasmju sekmētāju jaunākajā pirmsskolas vecumā. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1. analizēt pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas par bērnu saskarsmes prasmju attīstību agrīnajā vecuma posmā; 2. analizēt pedagogu un psihologu atziņas par rotaļām pētāmās problēmas aspektā; 3. praktiski pētīt un pielietot kustību rotaļas jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanā un attīstībā; 4. analizēt iegūtos rezultātus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā darba autore analizē pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu, rotaļu kā saskarsmes prasmju sekmētāju un saskarsmes sekmēšanu kustību rotaļās. Darba autore darbā iekļauj un balstās uz dažādu pedagogu un psihologu atziņām un pētījumiem, piemēram, G.Svences, I.Konstantīnovas, L.Klindovas, J.A.Komenskas un citu autoru darbiem. Bakalaura darba pētījuma daļā tiek iesaistīti jaunākā pirmsskolas vecumu bērni. Pētījuma gaitā tika veikta izpēte, lai noskaidrotu kustību rotaļu ietekmi uz jaunākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu. Lai noskaidrotu bērnu savstarpējās attiecības, darba autore veica aptauju. Pētījumā tika izveidota anketa, un ar tās palīdzību tika analizēts iestādes pedagogu un grupas bērnu vecāku viedoklis par “Jaunākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās”. Pētījuma laikā darba autore izvirzīja kritērijus, pēc kuriem izvērtēja bērnu saskarsmes līmeni kopīgās rotaļās, sadarbojoties pārī, sadarbojoties ar pretējā dzimuma bērnu un sadarbību ar pieaugušo. Savukārt, lai novērotu saskarsmes prasmes izaugsmi, pētījuma laikā tika izspēlētas desmit kustību rotaļas. Apkopojot iegūtos rezultātus, var secināt, ka, izmantojot bērnu vecumposmam atbilstošas kustību rotaļas saskarsmes prasmju sekmēšanai, bērnos veidojas prieks, uzticība, pozitīvas emocijas un tiek veiktas fiziskās aktivitātes, kas sekmē bērna savstarpējo saskarsmi ar vienaudžiem un pedagogiem. Bakalaura darba saturs: 71 lpp., 15 attēli, 4 tabulas, 10 pielikumi un analizēti 37 literatūras avoti.
dc.description.abstractEgijas Puspures Bachelor work theme – “Younger pre-school children communication skills enhancement in movement activities.” The purpose of the work – to prove, theoretically and practically the movement activities as a facilitation of communication skills in pre-school children. These tasks were set to achieve the goals: 1. to analyse theoretical conclusions of pedagogy and psychology on the development of children’s communication skills at an early age; 2. analyse the aspects of the problem that educators and psychologists have recognised as a problem for children; 3. practically study and use movement activities to enhance and develop the communication skills oh the youngest pre-school children; 4. analyse the results. The author of the theoretical part of the Bachelor paper analyse the perceptions of educators and psychologists about communication, characteristics of the development of young pre-school children, a plaything as a communication skills facilitator and communication facilitation movement activities. The author of the work incorporates and draws on the recognition and research of a variety of educators and psychologists, for example – G.Svences, I.Konstantīnovas, L.Klindovas, J.A.Komenskas and others. The youngest children age of pre-school has been involved in the part of Bachelors work. In part of research progress was made in the study to determine the effect of movement activities, the development of communication skills among young pre-school children. To find out the relationship between the children, the author of work conducted a survey. A questionnaire was created for the study, it helped to analyse the views of institutional educators and parents of children in the group “Younger pre-school children communication skills enhancement in movement activities”. The author of the research work proposes criteria, after which children’s contact levels have been studied in shared playgrounds, working in partnership, in collaboration with opposite sex and collaborate with an adult. In turn, to monitor the growth of communication skills, during the studies 10 movement activities were played. Summarising the results, it can be concluded that, using age-appropriate movement activities to enhance communication skills, children develop joy, confidence, positive emotions and physical activities, which success of the child’s interaction peer group and educators. Content of Bachelor: 71 pages, 15 pictures, 4 tables, 10 attachments and analysed 37 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectKustību rotaļa
dc.subjectJaunākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectRotaļa
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeThe youngest children of pre-school ages, developed communication skills in the moving activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record