Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorSproģe, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:01Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73211
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49206
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Inese Sproģe. Bakalaura darba nosaukums: „Mūzikas klausīšanās kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju attīstības līdzeklis”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu intelektuālo spēju attīstību mūzikas klausīšanās procesā. Darba uzdevumi: 1.Apkopot un analizēt dažādu autoru atziņas par intelektuālo spēju attīstību. 2.Izzināt mūzikas klausīšanās ietekmi uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo attīstību. 3.Veikt empīrisko pētījumu PII. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā apkopota pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par intelektuālo spēju attīstību. Dota analīze par konkrētām intelektuālo spēju īpatnībām vecāko pirmsskolas vecuma bērniem. Veikts bērnu intelektuālās attīstības raksturojums. Otrajā nodaļā apkopoti dažādu autoru pieredze un pētījumi par mūzikas klausīšanos kā līdzekli intelektuālo spēju attīstīšanai, kā arī mūzikas klausīšanās nozīmi pedagoģiskajā procesā. Izdalīti divi mūzikas klausīšanās veidi un analizēta literatūra par katra mūzikas klausīšanās veida ietekmi uz intelektuālo spēju attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Analizēti mūzikas klausīšanās procesa pedagoģiskie nosacījumi un darba organizācijas formas, kas pedagoģiskā darbā palīdz skolotājam veicināt bērnu intelektuālo attīstību. Trešajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums par Pūņu X Pirmsskolas izglītības iestādes vecākās pirmskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju attīstību, izmantojot aktīvo mūzikas klausīšanos kā līdzekli. Tika pētīts vai aktīvā mūzikas klausīšanās palīdz intelektuālo spēju attīstībā, kā tas tika sekmēts, kādas metodes izmantot, lai tiktu attīstītas tādas intelektuālās spējas kā domāšana, iztēle, uztvere un aktivitāte. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt H. Gārdenera, D.Kempbela, F. Šepparda, G. Svences, L.Lasmanes, J. Birzkopa, A. Gogoberidze un citu autoru darbiem. Bakalaura darbs sastāv no 82 lappusēm, satur 3 tabulas un 4 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 36 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darbā ietverti 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: mūzikas klausīšanās, intelektuālo spēju attīstība, aktīvā un pasīvā mūzikas klausīšanās, pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractThe author of this Bachelor Paper is Inese Sproģe. Name of the Bachelor Paper: “Listening to music as means of developing intellectual abilities for oldest pre-school children”. Aim of the Bachelor Paper: to theoretically research and practically examine the development of intellectual abilities of preschool children in the process of listening to music. Bachelor Paper assignments: 1. Collect and analyse the findings of different authors on the development of intellectual abilities. 2.Explore the impact of listening to music on the intellectual development of children of the older pre-school age. 3.Carry out an empirical research in PII Bachelor Paper contains an introduction, three chapters and conclusions. In the first chapter the author has compiled pedagogical and psychological literature about the development of intellectual abilities. An analysis has been provided on the specific characteristics of intellectual abilities in older pre-school children. Characteristics of children intellectual abilities carried out. The second chapter gives insight into the experience and research of various authors, regarding listening to music as means of developing intellectual abilities, as well as the importance of listening to music in the pedagogical process. Two ways of listening to music have been distinguished and analysis of literature on the impact of each type of listening to music on the development of intellectual capabilities in older preschool children. The pedagogical conditions of the music listening process and work organizing forms that help the teacher to promote the intellectual development of children in pedagogical work are analysed. In the third chapter the author carries out an empirical research about the development of intellectual abilities for oldest pre-school children in Pūņu X pre-school education establishment by using active listening to music as means. The author studied, whether the active listening to music helps development of intellectual abilities, how it was promoted, what methods to use to develop intellectual abilities such as thinking, imagination, perception and activity. The theoretical research of this Bachelor Paper is mainly based on the works of H. Gardner, D. Campbell, F. Sheppard, G. Svence, L. Lasmane, J. Birzkops, A. Gogoberize and others. The Bachelor Paper consists of 82 pages, contains 3 tables and 4 pictures. There are 36 various literature and information sources used in the making of this Bachelor Paper. The Bachelor Paper also includes 9 annexes. Keywords: listening to music, developing intellectual abilities, active and passive listening to music, pre-school children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmūzikas klausīšanās
dc.subjectintelektuālo spēju attīstība
dc.subjectaktīvā un pasīvā mūzikas klausīšanās
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.titleMūzikas klausīšanās kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu intelektuālo spēju attīstības līdzeklis
dc.title.alternativeListening to music as means of developing intellectual abilities for oldest pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record