Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorDoļinska, Dorina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:05Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73219
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49210
dc.description.abstractDarba autors: Dorina Doļinska. Darba tēma: 3 – 4 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšana ar dabas materiāliem. Darba mērķis: teorētiski pamatot un praktiski izzināt 3 - 4 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšanas iespējas izmantojot dabas materiālus pedagoģiskajā procesā. Galvenie uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par sīkās motorikas attīstību un tās nozīmi. 2.Izzināt un analizēt 3 – 4 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstību pētījuma sākumā. 3.Veikt pedagoģisko pētījumu un apkopot sīkās motorikas attīstīšanas iespējas 3-4 gadīgiem bērniem izmantojot dabas materiāliem. Atslēgas vārdi: pirkstu sīkā muskulatūra, sīkā motorika, dabas materiāli, 3 – 4 gadus veci bērni. Darba struktūra: ievads, teorētiskā daļa – pirmā nodaļa, pētnieciskā daļa – otrā nodaļa, secinājumi, izmantotā literatūra un informācijas avoti, pielikumi. Ievads sniedz īsu informāciju par sīkās motorikas nozīmi un cik tā ir svarīga ne tikai roku muskulatūras attīstībai, bet arī bērnu runas un intelekta attīstībai. Un atspoguļo dabas materiālu nozīmi sīkās motorikas sekmēšanai. Darba pirmajā nodaļā ir analizēti pieejamie literatūras avoti par sīko motoriku un tās nozīmi, tās sekmēšanu, bērnu vecumposma no 3 – 4 gadiem likumsakarības temata ietvaros un dabas materiāli kā sīkās motorikas sekmētāji. Pirmajai nodaļai ir 4 apakšnodaļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizēti I. Šternfeldes, A. Irbes, S. Lindenbergas, D. Dzinteres, I. Stangaines u.c. autoru skatījums uz sīkās motorikas nozīmi un tās sekmēšanu. Darba otrā daļa ir pētnieciskā jeb empīriskā daļa. Tajā tika novērots bērnu sīkās motorikas sākotnējā situācija un situācija pēc sīkās motorikas sekmēšanas ar uzdevumiem, kuros tika izmantoti dabas materiāli. Otrajā darba daļā tika piedāvāti dažādi uzdevumi sīkās motorikas sekmēšanai ar dabas materiāliem. Pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka sīko motoriku var sekmēt izmantojot dabas materiāliem. Pētījumu kā palīgmateriālu var izmantot pedagogi, vecāki un logopēdi, kuri palīdz bērniem sekmēt sīko muskulatūru. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2. nodaļām ar 52 lapaspusēm, secinājumi, 3 tabulām, 19 attēliem, 9 pielikumiem un izmantotās literatūras un informācijas avotu sarakstu ar 31 avotu.
dc.description.abstractAuthor of paper: Dorina Doļinska Theme of paper: promoting the fine motor skills of children aged 3 to 4 with natural materiāls. Aim of paper: to theoretically substantiate and practically explorer the possibilities of promotion of small motor skills development in children of 3 to 4 years of age using natural materiāls in the pedagogical process. Main tasks: 1. To analyze theories of pedagogical and psychological scientists on the development of small motor and its significance. 2. To study and analyze the development of small motor activity in children aged 3 to 4 at the beginning of the study. 3. To conduct pedagogical research and to summarize the possibilities of developing fine motor skills for children aged 3 to 4 usin natural materiāls. Key words: small muscles of fingers, fine motor skills, natural materiāls, children aged 3 to 4 years. Structure of paper: introduction, theoretical part – chapter one, research part – chapter two, conclusions, literature used and sources of information, attachments. The introduction provides a brief account of the importance of fine motor skills and its importance not only for the development of hands muscles but also for the development of children’s speech and intelligence. And reflects the importance of natural materiāls for the promotion of fine motor skills. The first chapter of the paper analyzes the available literature on fine motor and its importance, its promotion, children age 3 to 4 within the theme of regularity and natural materiāls as promoters of fine motor skills. The first chapter has 4 subsections. In the theoretical part of the paper were analyzed I. Šterfeldes, A. Irbes, S. Lindenbergas, D. Dzinteres, I. Stangaines etc. authors’ view on the importance of fine motor and its promotion. The second part of the paper is research or empirical part. In the second part was observed the initial situation of children’s fine motor skills and the situation after the promotion of fine motor skills with tasks using natural materials. In the second part of the paper were offered various tasks for the promotion of fine motor skills with natural materiāls. 4 The results of the research show that fine motor skills can be promoted using natural materiāls. The research can be used as a consumable educators, parents and speech therapists, which help children to develop small muscles. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters with 52 pages, conclusions, 3 tables, 19 pictures, 9 attachments and literature used and sources of information with 31 sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirkstu sīkā muskulatūra
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectdabas materāli
dc.subject3 - 4 gadus veci bērni
dc.title3-4 gadīgu bērnu sīkās motorikas sekmēšana ar dabas materiāliem
dc.title.alternativePromoting the fine motor skills of children aged 3 to 4 with natural materials
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record