Show simple item record

dc.contributor.advisorBaranova, Sanita
dc.contributor.authorZīlīte, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:06Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73221
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49211
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir „Pašapkalpošanās prasmju veidošanās sekmēšana bērniem 4 – 5 gadu vecumā.” Darba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt 4 – 5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbu veido ievads, nodaļas ar apakšnodaļām, ieteikumi, secinājumi, literatūras saraksts un pielikums. Darbā izmantotas sekojošas metodes: Teorētiskās - literatūras analīze un empīriskās – bērnu novērojumi, vecāku anketēšana un bērnu praktiskās darbības analīze. Teorētiskajā daļā tiek analizētas psihologu un pedagogu atziņas par 4 – 5 vecu bērnu attīstības īpatnībām, kā arī pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējam pedagoģiskajā procesā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz A. Šponas, G. Svences, V. Romenkovas, D. Lieģenieces, A. Ļubļinskas, V. Golubinas, S. Omārovas, M. Montesori, A. Miesnieces un citu autoru atziņām. Praktiskajā daļā tika pētītas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Pedagoģiskā procesa rezultātā, balstoties uz autores veiktajiem novērojumiem un veiktajiem bērnu vērtēšanas kritērijiem, autore secina, ka veiksmīgi izdevās sekmēt pašapkalpošanās prasmju izaugsmi. Praktiskajā pētījumā piedalījās 53 respondents, no tiem 19 pirmssolas izglītības iestādes bērni un 34 bērnu vecāki. Kvalifikācijas darbā ietilpst 42 lapaspuses, 8 attēli, 6 tabulas, 1 pielikums, kā arī tika analizēti 39 literatūras avoti. Atslēgvārdi: 4 – 5 gadus veci bērni, pašapkalpošanās prasmes, pedagogs.
dc.description.abstractThe subject of the qualification work is “Self – service skills development of 4 – 5 years children in preschool pedagical process”. The target is to study theoretically and empirically self - service development of children aged 4 – 5 years during the pedagogical process. The qualification work consists of introduction, two chapters with subchapters, conclusions, biography and annexe. Method used in the work: theoretical methods – analysis of literature and emperical methods – child observation, parenting and analysis of children's practical activities. The theoretical part is analyzed by psychologists and pedagogues quotes. The theoretical part analyzes the developmental characteristics of children aged 4 to 5 years and self - service development of during the pedagogical process. The theoretical part of the study is based on quotes by A. Spona, G. Svence, V. Romenkova, D. Liegeniece, A. Lublinska, V. Golubina, S.Omarova, M. Montesori, A. Miesniece and other authors. The emperical part study the possibilities of promoting self-service skills in the pedagogical process. As a result of the pedagogical process, based on the author's observations and the assessment criteria of the children, the author concludes that she managed to promote the growth of self-service skills. 53 respondents took a part in this research, from which 19 was preschool children and other 34 of respondents was parents of children. The qualification work includes: 42 pages, 8 pictures, 6 tables, 1 annexes, 39 literature sources. Keywords: 4 - 5 year old children, self-service skills, teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subject4 - 5 gadus veci bērni
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpedagogs
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectsocializācija
dc.titlePašapkalpošanās prasmju veidošanās sekmēšana 4-5 gadu vecumā
dc.title.alternativeSelf – service skills development of 4 – 5 years children in preschool pedagical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record