• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā

Thumbnail
View/Open
299-73254-Bittere_Agita_ab17197.pdf (1.161Mb)
Author
Bittere, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Latvijas Universitātes studente Agita Bittere. Kvalifikācijas darba tēma “4-5 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā”. Darba zinātniskais vadītājs Dagnija Vigule. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un prakstiski pētīt 4-5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā. Pētījumā tika izmantotas teorētiskās un empīriskās pētījuma metodes. Pirmajā nodaļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmes jēdzienu, sniegts skaidrojums par vidējā pirmsskolas bērnu vecuma attīstību, un sniegts skaidrojums kā kustību rotaļa sekmē saskarsmes prasmes. Otrajā nodaļā tiek veikts epmīriskais pētījums, kur tiek atklāts kā rotaļa sekmē 4-5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 41 lapaspuses, 15 attēli, 4 tabulas, izmantotās literatūras un avotu saraksts ir 42 avoti un pievienoti 3 pielikumi.
 
The Qualification paper “Promoting Communication Skills Through Play For Children of 4-5 Years in Preschool” is written by Agita Bittere, student of University of Latvia, with supervision by assoc. Dagnija Vigule. The purpose of the paper is to carry out theoretical and practical research on promoting communication skills through play for children of 4-5 years. Research methods of theoretical and empirical analysis were applied to reach the goal of the research. The first chapter reveals the analysis of insights by teachers and psychologists on communication and explanations about development of average pre-school children as well as impact of mowement play on communication skills. In the second chapter empirical research is carried out on the impact of play on communication skills for children of 4-5 years. The qualification paper consists of 41 pages, 15 images, 4 tables, lists of references with 42 information sources and 3 appendixes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49220
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV