• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas un ģimenes sadarbība adaptācijas veicināšanai jaunākajā pirmsskolas vecumposmā

Thumbnail
View/Open
299-73257-Mezniece_Zane_zm17010.pdf (1.297Mb)
Author
Mežniece, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Pirmsskolas un ģimenes sadarbība adaptācijas veicināšanai jaunākajā pirmsskolas vecumposmā. Darba autore: Zane Mežniece. Darba vadītājs: Staņislava Marsone. Darba atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, ģimene, vecāki, sadarbība. Darba mērķis ir izzināt smalkāk, kas ir jēdziens adaptācija, kādā laika posmā bērns spēj adaptēties pirmsskolā un kā adaptācijas procesu bērnam veicināt pirmsskolai sadarbojoties ar ģimeni, kādi pasākumi būtu jāveic, kādas sadarbības formas jāizmanto. Darbā ir izvirzīta hipotēze: Jaunākā vecumposma bērnu adaptācija tiks veicināta, ja pirmsskolas izglītības iestāde sadarbību ar vecākiem dažādos, izmantojot gan individuālās, gan grupālās sadarbības formas. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un secinātu, vai hipotēze apstiprinās, vai neapstiprinās, tika veikta zinātniskās literatūras izpēte un veikts empīriskais pētījums, izmantojot pētījuma metodes – anketēšanu, pedagoģiskais novērojums un dokumentu analīze. Darbā tiek apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par adaptāciju, to ietekmējošiem faktoriem, nosacījumiem un sadarbības pedagoģiskajām iespējām. Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmā nodaļa - Adaptācijas jēdziena būtība un raksturojums pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, tiek izdalīta trīs apakšnodaļās un otrā nodaļa - Empīriskais pētījums, tiek izdalīts divās apakšnodaļās. Darba noslēgumā tiek veikti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Darba lapaspušu skaits – 63, darbs ietver – 8. tabulas, 14. attēlus, 3.pielikumus, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits - 41.
 
Title of the work: Preschool’s and family’s cooperation to promote adaptation in the young preschool’s age. Author: Zane Mežniece. Supervisor: Staņislava Marsone. Keywords: adaptation, preschool, family, parents, collaboration. The aim of the thesis is to find out what is the concept of adaptation, what time the child is able to adapt in preschool and how the adaptation process facilitate in preschool cooperation with the family, what measures should be taken and what forms of cooperation should be used. The thesis hypotheses: Adaptation of the youngest age group of children will be encouraged if the preschool institution differentiates its cooperation with parents through individual and group forms of cooperation. In order to reach the set goal and to determine if the hypothesis is validated or not, the research of scientific literature and empirical research was carried out using research methods - questionnaire, pedagogical observation and document analysis. The paper summarizes and analyzes the conclusions of pedagogues and psychologists about adaptation, its influencing factors, conditions and pedagogical possibilities of cooperation. The work consists of two sections. The Chapter One - The Essence and Characterization of the Concept of Adaptation in the Preschool’s Pedagogical Process - is divided into three subchapters and the Chapter Two - Empirical Research - is divided into two subchapters. Conclusions and suggestions are made at the end of the work. The number of worksheets - 63, the work includes - 8 tables, 14 figures, 3 appendices, the number of bibliographic list items - 41.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49221
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV