Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorPentjuša-Pāne, Juta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:14Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73263
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49222
dc.description.abstractJutas Pentjušas-Pānes kvalifikācijas darba temats ir “Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana rotaļnodarbībā”. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis ir izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanu rotaļnodarbībā. Kvalifikācijas darbs sevī ietver teorētisko daļu un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā darba autore pamatojoties uz zinātnieces D.Namsones un “Skola2030” mācību satura ieviešanas vadītājas Z. Oliņas (2018), Branela universitātes docētāja R. Fišera (1990), filozofa I.Vedina (2011), izglītības profesora T. Davida, (David, 1999), profesora J. Railija (Riley 2007), amerikāņu psiholoģijas profesores., L.J. Koena (Cohen,2011), profesores K.Dvekas (Dweck,2016), kā arī citu latviešu, un ārvalstu autoru zinātniskajām atziņām. Autore analizēja bērnu pašvadītas mācīšanās veicinošos faktorus mācību vidē rotaļnodarbībā. Tika ņemtas vērā zinātniskās atziņas. Empīriskajā daļā darba autore novēroja vecākā pirmsskolas vecuma bērnus dienas rita laikā. Pētījuma sākumā analizēa bērnu raksturojumus un izveidoja uzdevumu plakātu. Pētījuma beigās tika apkopoti gūtie rezultāti un salīdzināti ar pētījuma sākumā gūtajiem rezultātiem. Tika sniegti ieteikumi pedagogiem. Pētījuma hioptēze - Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītās mācīšanās veicināšana rotaļnodarbībā veidojas, ja mācību vide tiek iekārtota atbilstoši izvirzītajiem uzdevumiem un mērķiem, ir skaidri uzdevumu veikšanas kritēriji, tiek ņemts vērā katra bērna iepriekšējā pieredze, tiek veltīta individuāla pieeja bērnam, tiek nodrošināta iespēja bērna drošai un patstāvīgai darbībai - apstiprinājās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, darbā ietveri 35 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi, izmantoti 60 literatūras avotu (tai skaitā ir 4 krievu valodā, 21 angļu valodā), interneta resursi 8. Darba apjoms ir 69 tajā skaitā pielikumi. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, motivējoša mācību vide, rotaļnodarbība, pašvadība, refleksija.
dc.description.abstractJutas Pentjušas-Pānes qualification paper is “Promoting self-directed learning of older preschool age children through in play lesson.” In the qualification paper, the study aim is to explore self-directed learning opportunities of older preschool age children in play lesson. The qualification paper includes theoretical and empirical part. The theoretical part, the author of the work is basing on doctor D.Namsone and “Skola2030” Head of Training Content Enforcement, Z. Oles (2018), Branel Unicef Doctor R. Fisher (1990), philosopher I.Vedina (2011),professor T. David, (1999), Doctor, J. Riley (2007), American psychologist doctor, L.J.Cohen (2011), USA Profesor, Dweck (2016) and other Latvian and extranjeros authors. The author analysed the factors for self-directed learning of in the learning environment trial activity. Opinion of scientists has been taken into consideration when author. In the empirical part, the author during the day practically observed the older preschool age children. At the beginning of the study, autor analyzed the characteristics of children and created a task poster. By summrizing, comparing and analizing the rezults at the end of the study recommendations were made for teachers. Study hypothesis – Promotion of self-directed learning of older preschool age children in play lesson develope if learning environment is offered in line with the tasks and objectives and there are clear criteria for carrying out the tasks, taking into account the previous experience of each child, putting an individual approach to the child, ensuring that the child is safe and independent – aproved. The qualification papers consists of an introdaction, 2 chapters, 7 sub-sections, 35 images, 4 tables, 4 Attachments, 60 sources of literature (including 4 in Russian, 21 in English), 8 Internet resources.The amount of work is 69 including attachments. Key words: self-guided learning, motivational learning environment, individual skills, play lesson, self-directed, reflexie.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašvadīta mācīšanās
dc.subjectmotivējoša mācību vide
dc.subjectrotaļnodarbība
dc.subjectpašvadība
dc.subjectrefleksija
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana rotaļnodarbībā
dc.title.alternativePromoting self-directed learning of older preschool age children through in play lesson
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record