Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorDunkure, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:16Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73271
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49225
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “2-3 gadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 2 – 3 gadīgu bērnu labvēlīgas adaptācijas sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Autores izvirzītā hipotēze – 2 – 3 gadīgu bērnu adaptācija būs sekmīga, ja skolotājs veidos labvēlīgu un bērniem atbilstošu vidi un pielietos veiksmīgas adaptācijas paņēmienus savā pedagoģiskajā darbā. Darba teorētiskajā daļā autore ir skaidrojusi, kā jēdzienu „adaptācija” interpretē dažādi pedagogi un psihologi, kā arī pētījusi teoriju par 2-3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas likumsakarībām un adaptācijas veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Īpašu uzmanību autore pievērsusi rotaļai kā sekmīgas adaptācijas veicinātājai. Autore iepazīstina ar citu autoru pieredzi par veiksmīgas adaptācijas priekšnosacījumiem un, vadoties pēc dažādu psihologu un pedagogu atzinumiem, izdara secinājumus, ka rotaļa bērnos attīsta dažādas spējas un prasmes, kas vislielākā mērā veido veiksmīgu adaptācijas procesu. Darba praktiskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, veikusi pētījumu par bērnu labvēlīgas adaptācijas sekmēšanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā iesaistīta bērnu grupa, viņu vecāki un pedagogi, kas ar šiem bērniem strādā. Pēc noteiktiem kritērijiem autore fiksē un analizē bērnu emocionālā stāvokļa izmaiņas adaptācijas laikā. Autore uzsver, ka pieaugušajiem ir ļoti svarīgi apzināties savu nozīmīgumu bērna adaptācijas procesa norisēs. Pirmsskolas izglītības iestādē tās ir skolotājas, mājās – bērna vecāki, ģimene. Lai to izdarītu, ir svarīgi meklēt dažādas iespējas sevis izglītošanā šajā jautājumā. Pētījuma rezultātā autore apstiprina savu izvirzīto hipotēzi un izstrādā priekšlikumus, kas sekmē labvēlīgas adaptācijas norisi, vecākiem un pedagogiem. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, emocionālais stāvoklis, pedagoģiskā darbība, rotaļa Darbs sastāv no ievada, teorētiskās, empīriskās daļas, secinājumiem, ieteikumiem, literatūras saraksta, 2 pielikumiem. Darba apjoms 65 lpp., analizēti 44 literatūras avoti. Darbā izmantoti 9 attēli un 6 tabulas.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor's is “Adaptation of 2-3-year-old children in pre-school institution”. The purpose of the work: to study theoretically and practically the possibilities of adaptation in the preschool for children of 2-3 years. The author's hypothesis is that adaptation of 2 - 3-year-old children will be successful if the teacher creates a favorable and child friendly environment and applies successful adaptation techniques in his / her pedagogical work. In the theoretical part of the work the author has explained how the concept of adaptation is interpreted by various teachers and psychologists, as well as she has studied the theory of social adaptation of 2-3-year-old children and adaptation in pre-school education institution. The author pays special attention to the game as a facilitator of successful adaptation. The author introduces the experience of other authors on the prerequisites for successful adaptation and, based on the opinions of various psychologists and teachers, concludes that games develop in children the various abilities and skills that contribute to the successful adaptation process. In the practical part of the work, based on the acquired theory, the author has carried out a research on the possibilities of fostering a child-friendly adaptation in a pre-school educational institution. The study involves a group of children, their parents and educators who work with them. According to certain criteria, the author records and analyzes changes in children's emotional state during adaptation. The author emphasizes that it is very important for adults to be aware of their importance in the process of the child's adaptation. In a preschool, those are teachers, at home - the parents of the child, the family. To do this, it is important to look for different ways of educating yourself on this issue. As a result of the research, the author confirms her hypothesis and develops proposals for the parents and teachers which will help to create favorable adaptation for 2 - 3-year-old children. The work contains of introduction, theoretical, empirical part, conclusions, suggestions, references and 2 appendixes. The work consists of 65 pages, 44 sources of literature are analyzed. 9 pictures and 6 tables are used in the work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsociālā adaptācija
dc.subjectemocionālais stāvoklis
dc.subjectpedagogiskā darbība
dc.subjectrotaļa
dc.title2 līdz 3 gadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeFacilitation adaptation of 2-3 years old children at a pre-school educational establishment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record