Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorSeile, Rimma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:17Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73280
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49228
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma “Jaunākā pirmskolas vecuma bērnu rokas muskulatūras attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā” Darba autore: Rimma Seile Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Antra Randoha Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski izvērtēt jaunāka pirmsskolas vecuma bērnu rokas muskulatūras attīstības sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Darbs sastāv no divām galvenām nodaļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Izpētīta jaunākā pirmsskolas bērnu vecumposma attīstības īpatnības, rokas muskulatūras nozīme bērnu attīstībā, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu rokas muskulatūras attīstības metodes un paņēmieni un rokas muskulatūras attīstības pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi. Empīriskajā daļā darba autore aprakstīja savu pedagoģisko vērojumu, kurš veikts visu mācību gadu. Otrajā pusgadā pievēršot lielu uzmanību rokas muskulatūras metodēm un paņēmieniem, kuras tika intensīvi izmantotas pedagoģiskajā darbā, lai sekmētu bērnu rokas muskulatūras attīstību. Darba autore anketēja vecākus, lai noskaidrotu viņu viedokli un sapratni par rokas muskulatūras nozīmi bērnu attīstīšanā. Praktiskās darbības rezultātā iegūts apstiprinājums tam, ka daudzveidīgu mācību metožu un paņēmienu izmantošana pedagoģiskajā procesā, sekmē bērnu rokas muskulatūras attīstīšanu. Darba veikšanas laikā veikti secinājumi, svarīgākie no tiem: 1.lai nodrošinātu bērnu rokas muskulatūras attīstīšanu 1,5 līdz 3 gadu vecumā, tad viņiem ikdienā jāizmanto daudzveidīgi paņēmieni; 2.roku un pirkstu vingrinājumi palīdz attīstīt sīko pirkstu muskulatūru, veicinot bērnu garīgo attīstību, stimulē runas attīstību un sagatavo roku rakstīšanas prasmju apguvei; 3.jaunāka pirmskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids ir rotaļa, tāpēc arī rokas muskulatūras attīstīšanu labāk mācīt rotaļu veidā. Darba apjoms sastāv no 53 lpp., 22 attēliem, 27 literatūras avotiem un 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: rokas muskulatūra, jaunākais pirmsskolas vecumposms.
dc.description.abstractThe topic of the qualifying paper is “The development of hand muscles in the process of teaching the young preschool children”. The author of the work: Rimma Seile. Academic advisor: Dr.paed. Antra Randoha The goal of the research: To analyze theoretically and to examine in practice the possibilities to develop hand muscles of the young preschool children in the process of teaching. The work consists of two parts- theoretical and empirical. Theoretical part contains the analysis of pedagogical and psychological literature. The peculiarities of the development of the young preschool children, the importance of the hand muscular development, the methods and ways of the hand muscular development and the requirements to the hand muscular development have been examined in it. Empirical part contains the description of the observations made by the author of the work during the whole school year. Special attention was paid to the different methods of the hand muscular development They were used intensively in the process of teaching in the second half of the year. The author has made a survey to find out the parents’ opinions and their understanding of the importance of the hand muscles in the process of children development. As a result, it has been confirmed, that using different methods in the process of teaching promotes the development of the hand muscles. Main conclusions made in the process of work: 1.Various methods should be used regularly to develop hand muscles of the children aged 1,5 to 3 years. 2.Exercises for hands and fingers help to develop fine movements which is important for children’s mental development and the extension of their speech. Furthemore, tha hands are becoming prepared to writing. 3.The main activity for the children aged 1,5 to 3 years is a game, so the development of hand muscles should be conducted in the process of playing a game. The work contains 53 pages, 22 pictures, 27 bibliographic references and 4 appendixes. Key words: hand muscles, young preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrokas muskulatūra
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecumposms
dc.subjectrokas muskulatūra
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecumposms
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu rokas muskulatūras sekmēšana pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativePreschod's children of youngest age arm musculature development training in process of pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record