Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorMatvejeva, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:20Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73291
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49234
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats - vidēja pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu pilnveide skolotāja un vecāku sadarbības procesā. Darba autore – Inese Matvejeva. Darba vadītāja – Dr.paed., profesore Maruta Sīle. Pētījuma mērķis – pētīt vidēja pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu pilnveidi skolotāja un vecāku sadarbības procesā. Pirmsskolas izglītības iestādes (turpmāk tekstā – PII) un vecāku sadarbība bērnu fizisko aktivitāšu izpratnes pilnveides nodrošināšanai ir svarīga, jo bieži prasības fiziskajām aktivitātēm ģimenēs un PII ir atšķirīgas. Tikai sadarbojoties ar bērnu vecākiem, sniedzot vecākiem nepieciešamās zināšanas, ievērojot vienādas prasības pietiekamu fizisko aktivitāšu nodrošināšanai gan ģimenē, gan PII, mēs varam cerēt, ka nākotnē bērni būs veseli, aktīvi, dzīvespriecīgi, saņems visu nepieciešamo kvalitatīvai dzīvei. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – pirmā daļa ir teorētiskā daļa, kurā tiek pētīts, kas ir fiziskās aktivitātes, kāda ir to ietekme uz veselību, tiek pētītas skolotāja un vecāku sadarbības formas fizisko aktivitāšu izpratnes pilnveidei vidēja vecuma pirmsskolas vecuma bērniem. Otrajā, empīriskajā daļā tiek veikta vecāku anketēšanu, lai uzzinātu, kādas ir bērnu ģimeņu ikdienas fiziskās aktivitātes, kāda ir vecāku attieksme pret PII rīkotajiem sportiska rakstura pasākumiem bērniem kopā ar ģimeni. Tāpat tiek veikta bērnu sākotnējā fizisko aktivitāšu novērtēšana, ieteikumu izstrāde fizisko aktivitāšu pilnveidei, šo ieteikumu pielietošana bērnu ikdienā, un noslēgumā tiek veikta bērnu noslēguma fizisko aktivitāšu novērtēšana, dinamikas analīze, kā arī tiek izstrādāti ieteikumi pedagogiem un bērnu vecākiem bērnu fizisko aktivitāšu pilnveidei. Pētījuma darbs sastāv no 55 lpp., darbs papildināts ar 7 tabulām un 18 attēliem, darbā izmantoti 46 literatūras avoti, darbam pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, pirmsskola, ģimene, skolotājs, sadarbība.
dc.description.abstractDas Thema der Qualifizierungsarbeit ist die Verbesserung der körperlichen Aktivität von Vorschulkindern mittleren Alters im Prozess der Zusammenarbeit zwischen Lehrer und Eltern. Die Autorin der Dissertation - Inese Matvejeva. Betreuer - Dr.paed., Professor Maruta Sīle. Ziel der Studie ist es, die Verbesserung der körperlichen Aktivität bei Kindern mittleren Alters im Rahmen der Zusammenarbeit zwischen Lehrern und Eltern zu erforschen. Die Zusammenarbeit zwischen Vorschuleinrichtungen (im Folgenden als VE bezeichnet) und Eltern ist ist wichtig, um das Bewusstsein für die körperliche Aktivität von Kindern zu gewährleisten, da die Anforderungen an körperliche Aktivität in Familien und VE häufig unterschiedlich sind. Nur wenn wir mit den Eltern der Kinder zusammenarbeiten, den Eltern das Wissen vermitteln, das sie benötigen, und die gleichen Voraussetzungen erfüllen, um eine ausreichende körperliche Aktivität in der Familie und in den VE sicherzustellen, können wir hoffen, dass die Kinder in Zukunft gesund, aktiv, fröhlich und gesund sind. Die Qualifizierungsarbeit besteht aus zwei Teilen: Der erste Teil ist der theoretische Teil, in dem erforscht wird, was körperliche Aktivität ist, wie sie sich auf die Gesundheit auswirkt, und Formen der Zusammenarbeit zwischen Lehrer und Eltern, um das Verständnis für körperliche Aktivität bei Kindern im Vorschulalter im mittleren Alter zu entwickeln. Der zweite Teil, der empirische Teil, führt Fragebögen der Eltern durch, um herauszufinden, wie sich die Familien der Kinder täglich körperlich betätigen und wie die Einstellungen der Eltern zu VE-Sportaktivitäten mit ihren Kindern sind. Es folgen Erstbewertung der körperlichen Aktivität von Kindern, Entwicklung von Empfehlungen zur Verbesserung der körperlichen Aktivität, Anwendung dieser Empfehlungen im täglichen Leben von Kindern. Zum Schluß folgt die Bewertung der Dynamik der körperlichen Aktivität von Kindern von Anfang der Untersuchung bis zum Ende der Untersuchung, Fertigstellung von Empfehlungen für Erzieher und Eltern von Kindern zur Verbesserung der körperlichen Aktivität von Kindern. Die Arbeit besteht aus 55 Seiten, ergänzt mit 7 Tabellen und 18 Abbildungen, 48 Literaturquellen, 4 Anhängen. Schlüsselwörter: körperliche Aktivität, Vorschule, Familie, Lehrer, Zusammenarbeit.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectģimene
dc.subjectskolotājs
dc.subjectsadarbība
dc.titleVidēja pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu pilnveide skolotāja un vecāku sadarbības procesā
dc.title.alternativeThe Improvement of the Physical Activity of the Median Age Pre-school Children in the Process of Teacher-Parent Cooperation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record