3-4 gadīgu bērnu sajūtu pieredzes bagātināšana ar dabas materiāliem
Author
Paudrela, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autores kvalifikācijas darba nosaukums ir “3-4 gadīgu bērnu sajūtu pieredzes bagātināšana ar dabas materiāliem ”. Kvalifikācijas darbā pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt 3-4 gadīgu bērnu sajūtu pieredzes bagātināšanas iespējas un to veicināšanu. Darba autores kvalifikācijas darbs sevī ietver teorētisko daļu un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā tiek apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par sajūtām, izzināti sajūtu un sajūtu jēdzienu skaidrojumi balstoties uz pedagoģes un psiholoģes V. Golubinas, fizioloģijas profesora A. Valtnera, psiholoģes A. Kondrovas, psihologa A. Vorobjova, pedagoģes un profesores M. Majeski (M. Mayesky), britu zinātnieces, sensorās iesaistes terapeites S. Gaskoyne, pedagoģes S. Ķirses, amerikāņu psihologa un profesora R. S. Siegler, psiholoģijas doktores G. Svences atziņām. Tiek apkopota informācija par bērna sajūtu pieredzes bagātināšanu ar dabas materiāliem pirmskolā. Darbā tiek aplūkoti sajūtu pieredzes bagātināšanas ar dabas materiāliem ietekmējošie faktori. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums trīs līdz četrgadīgu bērnu grupā. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, tiek izstrādāti un izvirzīti kritēriji sajūtu pieredzes novērošanai ar dabas materiāliem. Pētījuma hioptēze – 3-4 gadīgu bērnu sajūtu pieredze bagātinās ar dabas materiāliem ja: tiek nodrošināta vide, kurā ir dažādi dabīgi, veselību, attīstību, sensoro pieredzi, emocionālo pārdzīvojumu veicinoši dabas materiāli, pieaugušais veicina bērna vēlmi atdarināt, tiek nodrošināta bērna patstāvīga darbošanās – apstiprinās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, darbā ietveri 17 attēli, 6 tabulas, 1 pielikums, izmantoti 30 literatūras avoti ( tai skaitā ir 14 angļu valodā), interneta resursi 2. Darba apjoms ir 44 lapas, tajā skaitā pielikumi. Atslēgvārdi- sajūtu pieredze, dabas materiāli. The title of the qualification paper is “Enriching the sensory experience of children age 3 to 4 with natural materials.” In the qualification paper, the study aims to theoretically explore and promote sensory experience opportunities for children of 3 to 4, as well as practical testing of systematically and productive changes in the group environment by introducing some tasks and games for sensory activities. The qualification papers includes the theoretical part and the empirical part. Theoretical part summarizes the pedagogical and psychologists' perceptions of senses, explores explanations of the notions of sensations and feeling based on the teachers and psychologists V. Golubina, physiology professor A. Valtneris, psychologist A. Kondrova, psychologist A. Vorobjov, teacher and professor M.Mayesky, British scientist, sensory involvement therapist S. Gaskoyne, pre-school teacher S. Ķirse, an American psychologist and professor R. S. Siegler, Doctor of Psychology, G. Svence and other authors. The author analyses the information about Enriching the sensory experience of children with natural materials in preschool as well as influencing factors. In the empirical part, a study takes part in a group of three to four year old children. Based on theoretical knowledge, criteria are developed and set to observe sensory experience by using natural materials. Study Hypothesis – Enriching the sensory experience of children age 3 to 4 with natural materiāls happens when an environment is provided with different natural materials that promotes health and development, that provides with emotions and sensory experience, when adult promotes a child’s desire to imitate and ensuring the independent activity of the child. -confirmed The qualification work consists of an input, 2 chapters, 8 sub-sections, 17 images, 6 tables, 1 attachment, 30 sources of literature (including 14 in English), Internet resources 2 The amount of work is 44 pages including attachments. Key words: sensory experience, natural materials.