Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorVišņakova, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:22Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73297
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49238
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore ir Santa Višņakova. Kvalifikācijas darba nosaukums: Bērnu valodas bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā 3-4 gadu vecumā. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā 3-4 gadus vecu bērnu valoda bagātināma vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darbā ir teorētiskā un empīriskā daļa. Darba 1.sadaļā ir apskatītas Šponas, Fišera, Kaņepējas un citu autoru atziņas par valodas attīstību 3-4 gadu vecumā, kā arī bērnu psiholoģisko un fizisko raksturojumu. Darba 2.sadaļā ir veikta teorētiskā analīze par mācību saturu un pedagoģisko darbību vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darba 3.sadaļā ir aprakstīts empīriskais pētījums, pēc kura rezultātu apkopošanas un analīzes, tika izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi. Pētījuma jautājums ir: kā bagātināma 3-4 gadus vecu bērnu valoda vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā? Lai rastu atbildes uz pētījuma jautājumu, tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1. Teorētiski analizēt literatūru par vizuālo mākslu un valodu. 2. Teorētiski noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskās īpatnības. 3. Teorētiski analizēt literatūru, lai noskaidrotu vizuālās mākslas mācību raksturojumu un pedagoģiskās darbības iespējas pirmsskolā. 4. Praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījumā tika izmantotas šādas pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: literatūras analīze. 2.Empīriskās: •pedagoģiskais vērojums; •praktisko darbu analīze. Pētījumā tika organizētas 5 nodarbības, kurās piedalījās 12 bērni 3-4 gadu vecumā. Kvalifikācijas darbā ir 52 lapaspuses, 14 attēli, 1 tabula un 43 izmantotās literatūras vienības. Atslēgas vārdi: valoda, vizuālā māksla, pirmsskola.
dc.description.abstractThe author of the qualification paper is Santa Višņakova. Title of the qualification paper: Enriching Children’s Language in Visual Arts Lessons in Preschool at the Age of 3-4. The aim of this paper is to investigate theoretically and test practically how to improve the language of 3-4 year old children in pre-school visual arts classes. The paper consists of theoretical and empirical part. The first chapter deals with the findings of Špona, Fišers, Kaņepēja, and other authors on language development at age 3-4, as well as the psychological and physical characteristics of children. The second chapter of the paper provides a theoretical analysis of the content of teaching and pedagogical activities in visual arts classes in pre-school. The third chapter describes the empirical study, after summarising and analysing the results of which, conclusions and suggestions were made. The question raised in the paper: how can the language of 3-4 year old children in pre-school visual arts classes be enriched? In order to find answers to the research question, the following tasks were set: 1. To theoretically analyse literature on visual arts and language. 2. To theoretically identify psychological peculiarities of pre-school children. 3. To theoretically analyse the literature in order to find out the characteristics of teaching visual arts and the possibilities of pedagogical activity in pre-school. 4. To practically test the theoretical conclusions in empirical research and analyse the obtained results. The following research methods were used in the study: 3.Theoretical: literature analysis. 4.Empirical: •pedagogical observation; •analysis of practical work. Five classes with 12 children aged 3-4 were organised within the framework of the study. The qualification paper consists of 52 pages, 14 figures, 1 table, and 43 references. Keywords: language, visual arts, pre-school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectvizuālā
dc.subjectmāksla
dc.subjectpirmsskola
dc.titleBērnu valodas bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā 3-4 gadu vecumā
dc.title.alternativeEnriching Children's Language in Visual Arts Lessons in Preschool at the Age of 3-4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record