Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorBalcere, Ilga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:22Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73299
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49239
dc.description.abstractDarba tēma: Empātijas veidošanās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pasaku iepazīšanas procesā. Darba mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanos pasaku iepazīšanas procesā. Darbu veido divas daļas ar vairākām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā ir aprakstīta empātija pedagogu, psihologu skatījumā. Apkopojot teorētiskos avotus, īpaša uzmanība tika pievērsta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanos ietekmējošiem faktoriem. Tāpat tika aprakstītas pasakas kā līdzeklis empātijas sekmēšanai. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas apraksts, raksturoti bērni, kuri piedalījās pedagoģiskajā darbībā. Tika izstrādāti kritēriji, pēc kuriem veikts bērnu empātijas novērtējums gan pētījuma sākumā, gan beigās. Ir atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, kas atklāj pasakas izmantošanas iespējas bērnu empātijas atraisīšanā un sekmēšanā. Darbā ir atspoguļotas sarunas ar bērniem, pievienoti bērnu zīmējumi. Iegūtie rezultāti ir izanalizēti un apkopoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka pasakas sekmē empātijas veidošanos tad, ja tās ir atbilstošas bērnu attīstības pakāpei, interesēm, konkrētai situācijai, tiek mērķtiecīgi pārrunātas, uzklausot bērnu viedokli. Darba struktūru veido ievads, divas daļas, secinājumi. Darbā ir 10 attēli, 4 tabulas, no izmantotajiem 35 avotiem 21 ir svešvalodā. Darbam ir 5 pielikumi. Darba apjoms ir 50 lapas. Atslēgas vārdi: pasaka, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, empātijas attīstība.
dc.description.abstractTheme of the research: Formation of the empathy in the middle age preschool children through the fairytale discovery process. Aim of the research: to examine the formation of the empathy in the middle age preschool children through the fairytale discovery process. The research consists of two parts and multiple sub-chapters. In the theoretical part empathy is described from the point of view of teachers, psychologists. Upon gathering the theoretical sources special attention was paid towards factors influencing the formation of the empathy in the middle age preschool children. Fairytales as a tool of facilitation of the empathy was also described. In the empirical part the author offers description of the research methodology, describes children taking part in the pedagogical activity. Criteria, according to which the evaluation of the children’s empathy is conducted at the beginning and the end of the research, were created. Practical work with children, that reveals the possibilities of the use of fairytales in extricating and facilitating of children’s empathy, is reflected. The research reflects conversations with children, children’s drawings are attached. The acquired results have been analyzed and compiled in tables and diagrams. During the course of the research the formulated hypothesis, that fairytales facilitate the formation of the empathy if they correspond to the level of children’s development, their interests, particular situation and they are purposefully discussed, listening to the children’s opinion has been proven. The structure of the research consists of the introduction, two parts, and the conclusion. The research includes 10 figures, 4 tables, 21 of the 35 sources used in the research are in a foreign language. The research has 5 annexes. The research volume is 50 pages. Keywords: fairytale, middle age preschool children, development of the empathy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpasaka
dc.subjectvidējā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectempātijas attīstība
dc.subjectklausīšanās
dc.titleEmpātijas veidošanās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pasaku iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeFormation fo Empathy for middle per-school age children during tie introduction process Forde fanu-tales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record